Бугарски Културен Клуб

Ве молиме пријавете (login) или зачленете се (register).

Пријавете се со корисничко име, лозинка и должина на сесија
Напредно пребарување  

Новости:

Автор Тема: Патриарх Кирил призна приноса на България за покръстването на руснаците  (Прочитано 3464 пати)

Competent

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 3619
    • Погледај го Профилот

Интерфакс: Патриарх Кирил призна приноса на България за покръстването на руснаците
http://www.focus-news.net/?id=n1647644

Цитат
София. 97-годишният български патриарх Максим удостои Патриарх Кирил с Българската православна църква – Ордена „Св. цар Борис”, предаде Интерфакс.

Церемонията се е състояла в сградата на Светия Синод на Българската Църква в София.
Партиарх Максим отбеляза, че визитата на Патриарх Кирил в България ще допринесе значително за развитието на междуцърковните връзки и подкрепата на православието.

Патриарх Кирил заяви, че цар Борис, покръствайки своя народ, е дал пример на властите на други страни, полагайки началото на християнизацията на своите поданици „и тази добра практика е получила продължение в руските земи”.
« Последно менување: Април 28, 2012, 04:58:33 Competent »
Сочувана
Every cat, dog and skunk born in Macedonia is Macedonian.
But the whole world knows that the Slavs in Macedonia are Bulgarians.
People that don’t know or do not want to know who they are will perish !

Competent

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 3619
    • Погледај го Профилот



http://www.mospat.ru/ru/2012/04/27/news62400/

Цитат
Пришло время духовного прозрения – и святой царь Борис, уверовав в Единого Истинного Бога, Который сотворил небо и землю, и море и все, что в них (Деян. 14: 15), привел ко крещению народ, вверенный его попечению Промыслом Божиим. Этим великим историческим деянием он подал пример властителям других стран, положившим начало христианизации своих подданных. И этот добрый почин получил продолжение в русских землях.

Креститель Руси, святой равноапостольный князь Владимир, начал поиски истинной веры в те времена, когда в Болгарии уже существовала автокефальная Поместная Православная Церковь, возглавлявшаяся Патриархом. Поэтому когда он решил принять восточно-православную веру и обратился за этим в Константинополь, для христианского просвещения Руси были использованы славянское православное богослужение и церковная книжность, бытовавшие в Болгарском царстве. А сколько монахов, священников и учителей приходили из Болгарии на Киевскую Русь, чтобы потрудиться в деле христианского просвещения наших предков! Эти праведные люди продолжили миссию святых равноапостольных Кирилла и Мефодия на русской земле, и мы всегда с глубокой благодарностью помним о них.

История изобилует множеством ярких свидетельств о нашем духовном родстве. Например, ученик выдающегося святителя, Патриарха Тырновского Евфимия, носитель исихастской традиции Афона святой Киприан, не просто стал Московским митрополитом, но в сотрудничестве с преподобным Сергием Радонежским и другими русскими подвижниками очень много потрудился для укрепления Православия на Руси и ее защиты от врагов.
Сочувана
Every cat, dog and skunk born in Macedonia is Macedonian.
But the whole world knows that the Slavs in Macedonia are Bulgarians.
People that don’t know or do not want to know who they are will perish !

Пламен Павлов

  • Full Member
  • ***
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 102
    • Погледај го Профилот

http://www.focus-news.net/?id=f21091
Пламен Павлов: В каноничен, исторически и чисто народностен план днешната Македонска Православна Църква има връзки единствено с Българската Православна Църква
29 април 2012 | 17:20 | Агенция "Фокус"
Начало / Мнение
Най-важното за Македонската православна църква е да се върне в каноничното поле, каза Митрополит Иларион Алфеев, председател на отдела за външни отношения на Руската Патриаршия. По думите му - преди всичко – въпросът за бъдещето на Македонската Църква трябва да се решава в диалог със Сръбската, която се е отделила от нея. За коментар на неговото изказване, Агенция “Фокус” потърси доц. Пламен Павлов, преподавател във Великотърновския университет „Свети Свети Кирил и Методий”.

Фокус: Доц. Павлов, от историческа гледна точка как ще коментирате думите на митрополит Иларион, който е смятан за „външен министър” на Руската Патриаршия затова, че най-важното за Македонската православна църква е „да се върне в каноничното поле”?
Пламен Павлов: Мога да тълкувам това изявление от няколко гледни точки. Разбира се, митрополит Иларион не може да изрази друга позиция, тъй като Руската Православна църква е една от опорите на консерватизма в Православието и винаги е била такава. Тя държи на някакви традиции, но те са се изградили в последните стотина години. Не мога да приема и това, което се спекулира от сръбска страна, че нашата Църква е осма по ранг. Мисля, че самият Патриарх Московски и на Цяла Русия Кирил каза, че нашата църква е най-древната славянска Патриаршия. По този начин виждаме, че Руската църква от една страна приема този неписан каноничен ред, който е от последния век, и същевременно – признава историческото наследство.
Ако разгледаме въпроса от гледна точка на генезиса на днешната Македонска Архиепископия (която твърде самонадеяно се нарече Охридска, отричайки истинския характер на Охридската Българска архиепископия), тя може да се върне към канонично общение с Българската Православна Църква. Аз не мога да приема, че това, което е станало през 1967 година, и което окончателно стана след 1991 г. – отделянето на днешната Македонска Архиепископия от Сръбската Патриаршия – почива на някакви сериозни исторически основания. То почива на една огромна историческа несправедливост – заграбването на тези земи от Кралството на сърби, хървати и словенци, известно най-вече като Югославия, наследено след Втората Световна война от Комунистическата федерация Югославия. Отделянето на една древна църква от една много по-млада църква, каквато е Сръбската, за мен е някакъв исторически нон-сенс. Нека да припомним: След като беше публикуван Ферманът на османското правителство в Османската империя, в тези земи беше направен един режим на плебисцити и в крайна сметка те свободно направиха своето волеизлеяние като българи и станаха неизменна част от Българската Екзархия. Неин наследник е сегашната Българската Патриаршия с предстоятел Негово Светейшество Митрополит Софийски и Патриарх Български Максим. Ако трябва да има някакво общение, и някакво канонично общуване (което е много важно за една самостоятелна автокефална църква, каквато би желала да бъде Македонската), то трябва да бъде с Българската Патриаршия. Нейна Църква – Майка в никакъв случай не е Сръбската Патриаршия; нейна Църква – Майка е Българската.
Ако трябва да се търсят някакви канонични връзки, те са преди всичко с Българската Патриаршия – Преславската Патриаршия, Търновската Патриаршия и не на последно място – с Охридската архиепископия (призната от император Василий ІІ още в 1018 – 1019 година и съществувала до 1767 г.), и също така – с Българската Екзархия. Най-големите епархии, които днес съставляват Македонската Православна Църква, са бивши епархии на Българската Екзархия.
Не искам да давам уроци по история на митрополит Иларион или – на Руската Православна Църква, която дълбоко уважавам, но историческата истина е тази: че в каноничен, в исторически и в чисто народностен план днешната Македонска Православна Църква има връзки единствено с Българската Православна Църква и с никоя друга.
Що се отнася до съвременните интерпретации и до злоупотребите с влияние, които Сърбия се опитва да прокарва по този начин – чрез Русия, аз ги оставям на съвестта на хората, които ги говорят. Не мисля, че Сръбската Патриаршия има някакви канонични и исторически права върху днешните православни християни в Македония. Това, разбира се, е въпрос на техен избори, но догматичната, историческа и канонична връзка е с България, Българската Патриаршия и в недалечното минало – с Българската Екзархия. Тези земи бяха в състава на Българската Екзархия до 1913 година или – до 1918 година. Тези земи бяха несправедливо отнети от България, нарушен беше процесът на националното единство, поругани бяха правата на местното духовенство и на местните християни. Не мисля, че си заслужава - Руската Патриаршия да защитава една огромна историческа несправедливост, извършена върху православни християни, както се получава в случая с този коментар.
Фокус: Защо няма реакция от страна на България?
Пламен Павлов: За мен необяснимо е отсъствието на реакция от страна на Българската Патриаршия. Без да давам съвети, но Българската Патриаршия, според мен, би трябвало, с един любезен сестрински тон – да обясни на руските представители как стоят нещата. Те стоят точно в този план, в който ги обясних, и нямам претенции да откривам нещо, което е дълбоко известно на всички. Просто – Българската Патриаршия би трябвало да защитава българския национален интерес така, както са го правили нашите велики духовни водачи като Иларион Макариополски, Екзарх Антим, Методий Кусев и тези, които са дали началото на съвременната православна църква.
Мога да припомня и за поведението на нашата църква през Втората световна война, когато тези земи, в църковен план, бяха обединени с България, и тогава въпросът беше решен без конфликти. Не бива по никакъв начин да се поощрява лъжата. В никакъв случай не мога да допусна, че има такъв обратен път – на връщане на Македонската Православна църква в лоното на Сръбската Патриаршия. Обясненията на Негово Високо Преосвещенство Митрополит Иларион, че в това нямало нищо нередно и че в съвременния свят понятията автокефалия са условни, може и да важат за някоя част на света, но не важат – за бивша Югославия и особено – за Република Македония, където с всякакви непозволени средства се възпрепятства свободното волеизлеяние на хората, включително и на православните християни. Или те се въвеждат в дълбока заблуда, която се вкоренява като хиляда пъти произнесена лъжа. Тя е намерила място и в учебниците на Йован Делчовски и други автори, по които учат македонските свещеници, но дори и в тези учебници, в крайна сметка се говори за Българската Екзархия, сочат се грамотите на Василий ІІ и се показва връзката на Македонската Православна Църква единствено и само с Българската Православна Църква.
Фокус: Истината за Охридската архиепископия навремето е казана още от академик Иван Снегаров; има ли смисъл днес да я преповтаряме?
Пламен Павлов: Очевидно има смисъл. Освен от академик Иван Снегаров, тази тема беше поставена за първи път в научен план от един много голям немски учен – Хайнрих Гьолцер. И когато има някакви критики, те са към Иван Снегаров, но старателно се избягва името на Гьолцер. В по-ново време има достатъчно много книги, издания, включително и на известния архиепископ Теофилакт Охридски, който винаги се е подписвал като Теофилакт Български, но виждаме, че тези истини като че ли не съществуват в коментарите на съвременния македоно-сръбски църковен спор. Според мен – този спор произтича изцяло от събития в ХХ век. Руската Патриаршия не може да каже нещо друго; ако тя каже – нека Македонската да се отделя, то тогава и Украинската самообявила се Патриаршия може да се отдели, както и епархиите в Молдова. Руската църква има същия проблем с Молдова, Украйна, Беларус и е естествено, че ще подкрепя Сръбската. Но ако толкова държат на каноните и на Светото Православие – нека Македонската църква се върне към Българската, в крайна сметка – екзарх Йосиф беше последният законен духовен глава на тези хора.
---
--
Цитираният от мен историк е Йован Белчовски /интервюто беше по телефона, стават такива грешки, уви.../
Сочувана

Competent

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 3619
    • Погледај го Профилот

А интервюто на Пламен Павлов е отговор-продължение на следното интервю за Фокус на руския митрополит Иларион:

Цитат
Митрополит Иларион от Руската Патриаршия: Най-важното за Македонската православна църква е да се върне в каноничното поле
http://focus-news.net/?id=n1647855

София. Най-важното за Македонската православна църква е да се върне в каноничното поле. Това каза Митрополит Иларион, председател на отдела за външни отношения на Руската Патриаршия в интервю за предаването на БНР „Неделя 150”. По думите му - съществуват много модели на църковно устройство, които, без задължителното признание за автокефалност, могат да дадат на църквата фактически самостоятелност. „Мисля, че не трябва да се държим за тези гръцки термини като автокефалност и автономност. Необходимо е – да се създаде такъв модел, който да удовлетвори македонската църква, но който да й позволи да се намира в общение с каноничните православни църкви, а не – да се намира извън този процес, както е в момента”, каза митрополит Иларион.

По думите му - преди всичко – този въпрос трябва да се решава в диалог между Сръбската и Македонската православна църква, която се е отделила от нея.

Руската православна църква винаги е готова да помага в този процес и да предлага тези решения, които се основават на нашия собствен опит на преодоляване на разколите – каза митрополит Иларион.
 
По думите му - Балканите са много сложен регион. Не е случайно, че именно от Балканите в миналото започнаха световните войни и днес този район е на кръстопътя на две цивилизационни парадигми. От една страна е западната цивилизация, която работи за издигане на секуларни ценности и погледа върху света през тази призма. От друга страна – източнохристиянското наследство, носители на което са поместните православни църкви, е много важно в процеса на глобализация, когато балканските държави се интегрират в Европейския съюз.

Отношенията между Русия и България се развиват. Руският патриарх Кирил многократно е посещавал България и от детството си познава патриарх Максим имаше голямо желание да направи това посещение и да общува с Патриарх Максим, който днес е най-възрастният йерарх от главите на поместните православни църкви. Затова бе взето решението да посети България извън реда на установения диптих и да не се чака времето, когато това посещение трябваше да се извърши – каза митрополит Иларион.

Между двете църкви няма никакви проблеми, руското Подворие в София функционира много активно, както и българският храм в Москва. Имаме добри отношения – свидетелство за това е проектът за строителство на православен храм в Москва, посветен на митрополит Киприан, който спасява кирилицата в Русия след падането на България под османско владичество, каза той. По думите му - наследството на светите равноапостоли Кирил и Методий обединява всички православни църкви. „Това е общото наследство на нашите църкви като започнете от руската, българската, сръбската и преминете през полската, чешката и словашката. Създаването и развитието на славянския език за нас е обединително звено”, посочи митрополит Иларион.
Сочувана
Every cat, dog and skunk born in Macedonia is Macedonian.
But the whole world knows that the Slavs in Macedonia are Bulgarians.
People that don’t know or do not want to know who they are will perish !

Competent

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 3619
    • Погледај го Профилот

Руската црква има решенија за спорот меѓу МПЦ и СПЦ
http://kanal5.com.mk/default.aspx?mId=37&egId=13&eventId=90643
 
Цитат
Руската патријаршија сака да и даде самостојност на МПЦ и без официјално да биде призната од сите. Митрополитот Алфејев за бугаркосто радио „БНР“ вели дека православието не треба да се придржува до грчките правила за автономност на црквата.
Сочувана
Every cat, dog and skunk born in Macedonia is Macedonian.
But the whole world knows that the Slavs in Macedonia are Bulgarians.
People that don’t know or do not want to know who they are will perish !

Competent

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 3619
    • Погледај го Профилот

Патриарх Кирил: Приехме от вас културно-генетичния код на Кирил и Методий

http://news.bgnes.com/view/1002207
Сочувана
Every cat, dog and skunk born in Macedonia is Macedonian.
But the whole world knows that the Slavs in Macedonia are Bulgarians.
People that don’t know or do not want to know who they are will perish !

Competent

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 3619
    • Погледај го Профилот

Преспанско-Пелагонийски и Австралийско-Новозеландски Митрополит Петър: Охридската Архиепископия няма връзка с Българската Православна църква

http://focus-news.net/?id=f21099

 ;D
Сочувана
Every cat, dog and skunk born in Macedonia is Macedonian.
But the whole world knows that the Slavs in Macedonia are Bulgarians.
People that don’t know or do not want to know who they are will perish !

Daskal

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 1265
    • Погледај го Профилот

Преспанско-Пелагонийски и Австралийско-Новозеландски Митрополит Петър: Охридската Архиепископия няма връзка с Българската Православна църква

http://focus-news.net/?id=f21099

 ;D

Да бе, таа си има врска со србо-комунистичко-удбашко-античко-хунзистичката секта при која он е дедо поп.
Сочувана
"Македония, а и други изстрадали народи са без никакво съмнение най-искрените поддръжници на идеята за обединена Европа."
Ванчо Михайлов (1896-1990) лидер на ВМРО, последната крупна фигура в историята на македонското освободително движение

Competent

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 3619
    • Погледај го Профилот

Патриарх Кирилл возглавил в Болгарии крестный ход
http://www.izvestia.ru/news/523305




Цитат
Болгария - древнейшая из славянских православных церквей, в свое время направлявшая миссионеров на Русь.



Сочувана
Every cat, dog and skunk born in Macedonia is Macedonian.
But the whole world knows that the Slavs in Macedonia are Bulgarians.
People that don’t know or do not want to know who they are will perish !

Деспот Слав

  • Newbie
  • *
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 31
    • Погледај го Профилот

Интерфакс: Патриарх Кирил призна приноса на България за покръстването на руснаците
http://www.focus-news.net/?id=n1647644
Патриарх Кирил заяви, че цар Борис, покръствайки своя народ, е дал пример на властите на други страни, полагайки началото на християнизацията на своите поданици „и тази добра практика е получила продължение в руските земи”. [/size]
[/quote]
Ето какво казва патриарх Кирил:
Цитат
Креститель Руси, святой равноапостольный князь Владимир, начал поиски истинной веры в те времена, когда в Болгарии уже существовала автокефальная Поместная Православная Церковь, возглавлявшаяся Патриархом. Поэтому когда он решил принять восточно-православную веру и обратился за этим в Константинополь, для христианского просвещения Руси были использованы славянское православное богослужение и церковная книжность, бытовавшие в Болгарском царстве. А сколько монахов, священников и учителей приходили из Болгарии на Киевскую Русь, чтобы потрудиться в деле христианского просвещения наших предков! Эти праведные люди продолжили миссию святых равноапостольных Кирилла и Мефодия на русской земле, и мы всегда с глубокой благодарностью помним о них.

Превод -
"Кръстителят на Рус / Русия /, Св. равноапостол княз Владимир , започва да търси истинската вяра по времето, когато България вече е съществуваше и Автокефална Поместна Православна Църква, начело с Патриарх. Така че, когато той реши да приеме Източно-Православната вяра, и за това се обърна към Константинопол, за християнско просвещение на Русия се използва славянското православно богослужение и църковна книжнина, срещаща се в Българското царство. А колко монаси, свещеници и учители дойдоха от България в Киевска Рус ", за да работят в християнското просвещение на нашите предци! Тези праведни хора продължиха мисията на Светите Равноапостоли Св. Св. Кирил и Методий на руска земя, и ние винаги с дълбока благодарност ще си спомняме за тях."

Само този абзац разбива на пух и прах македонизма. Признава, че покръстването на Русия е дошло от България. Разбива и голените "напъни" на Сръбската църква да " да възроди под свое крило" Българската Охридска Архиепископия!
Сочувана

Competent

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 3619
    • Погледај го Профилот

Бугарски професор: Македонску цркву вратити Бугарској
http://www.vaseljenska.com/vesti-dana/bugarski-profesor-makedonsku-crkvu-vratiti-bugarskoj/



Цитат
Београд – Професор Универзитета у бугарском граду Великом Трнову Пламен Павлов рекао је да је Бугарска православна црква најстарија патријаршија у православљу и да Македонску православну цркву треба вратити бугарској цркви. Како преноси Верска-информативна агенције (ВИА), Павлов је рекао да црква у Македонији, „ако неком треба да се врати, то треба да буде Бугарска православна црква”.

Митрополит волоколамски Руске православне цркве Иларион предложио је да та црква посредује у спору Српске и Македонске православне цркве. Те две цркве воде вишедеценијски спор око статуса МПЦ након што је та црква прогласила аутокефалност без одобрења српске патријаршије. Помесне православне цркве не признају МПЦ.

„Историјска неправда је да је Македонија одузета Бугарима и предата Београду, што је историјски нонсенс. Црква-мајка ни у ком случају није СПЦ, њена мајка је Бугарска”, рекао је Павлов, а преноси ВИА. Према његовим речима, територија данашње Македоније била је под ингеренцијом древних бугарских патријаршија.

„СПЦ нема никакво канонско и историјско право над данашњим хришћанима у Македонији”, рекао је Павлов. Према његовим речима, митрополит Иларион је необавештен о тим историјским околностима, јер у супротном не би предлагао да МПЦ тражи решење у Београду за свој статус.

„Бугарска црква треба у сестринском тону да Русима објасни стање, то је у бугарском националном интересу”, казао је Павлов. Он је навео да Руска црква и не може „нешто друго да каже”, јер и сама има проблеме са православљем у Молдавији, Белорусији и Украјини.
Сочувана
Every cat, dog and skunk born in Macedonia is Macedonian.
But the whole world knows that the Slavs in Macedonia are Bulgarians.
People that don’t know or do not want to know who they are will perish !