Бугарски Културен Клуб

Ве молиме пријавете (login) или зачленете се (register).

Пријавете се со корисничко име, лозинка и должина на сесија
Напредно пребарување  

Новости:

Автор Тема: Европа и САД за историјата на Македониjа  (Прочитано 262087 пати)

veritas

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Европа и САД за историјата на Македониjа
« Одговори #91 на: Мај 18, 2011, 02:53:52 »

Ето как са изобразявали Александър и гърцката богинята Атина. Атина има цици, нали.

Coin with the head of Alexander



Athena

The Greek goddess Athena
Shown here on the reverse of this coin, Athena (or Athene) was a virgin goddess of arts, crafts and war, and patroness of the city of Athens.



http://www.britishmuseum.org/explore/highlights/highlight_objects/cm/s/coin_with_head_of_alexander.aspx



http://www.travel-images.com/photo-england426.html
Сочувана

veritas

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Европа и САД за историјата на Македониjа
« Одговори #92 на: Мај 18, 2011, 03:43:38 »

Е, най-после се появи нещо, което се доближава до историческата истина!

Скопје никогаш не било дел од античка Македонија
Историчарката и археолог Елеонора Петрова-Митевска, заедно со истражувачот на полето на класичната филологија Наталија Поповска, е авторка на книгата „Античка Македонија - критички приод кон интерпретацијата на историјата и историографијата“

Катерина Богоева

Историчарката и археолог Елеонора Петрова-Митевска и истражувачот на полето на класичната филологија Наталија Поповска се авторките на книгата „Античка Македонија - критички приод кон интерпретацијата на историјата и историографијата“, која во издание на „Темплум“ се појави во овој мошне важен историски период на земјава. Во време кога споменувањето на зборот античка Македонија поради неколкугодишниот фокус на дневната политика се' уште ги прави мошне внимателни и граѓаните и историчарите.

За тоа што им нуди книгата и на едните и на другите, но и какво значење треба да и' даде македонската наука на овој дел од историјата, а какво значење, пак, и доби античката историја, а владејачката гарнитура го искористи во реализирање на своите цели, Елеонора Петрова-Митевска, во почетокот на разговорот воден со неа, откри дека книгата е напишана уште минатата година.

„Можеби токму поради горливата тема, таа излезе од печат дури во април оваа година. Се разбира, во овој труд ги изнесовме причините зошто е напишана книгата, но во оваа прилика само би додала дека книгата е напишана и за историчарите и за широката публика со цел да укажеме дека историјата мора да остане строго во рамките на науката и дека не смее да се измеша или да се прелее во дневната политика. Историчарите мора да му служат на општеството, а не на политичарите, а историјата мора да биде непристрасна и критична. Само така историчарите ќе го зачуваат личниот и научниот интегритет, а историската наука ќе го задржи местото што го имала во рамките на балканската и европската наука.

Како и да е, античката историја, која е сега во фокусот на интересирање на политичарите, историчарите и на пошироката јавност, мора да го заземе местото што и' припаѓа. Античката историја не може да биде центарот на проучувањата, туку вовед во проучувањата на историјата на Македонија. Не можеме да прифатиме дека или античките Македонци или Словените се единствена компонента во нашето формирање. Современите народи се создадени од повеќе компоненти, да не зборуваме за фактот дека сме народ и земја која од антиката до современи дни била трансферзала на поврзување на северот и југот и која ја поминале многу народи и војски.

Ако ги прифатиме повеќето компоненти во нашето формирање, ќе можеме работите да ги поставиме научно и на свое место. Насочувањето исклучиво кон античкото потекло ги дефокусира луѓето од нивните познати идентитетски вредности досега. Тие започнуваат да се сомневаат во својот досегашен идентитет и да го бараат во далечната и помалку позната историја. Сметам дека идентитетските прашања денес се непотребно наметнати. Она на што треба да се фокусираме треба да биде културниот идентитет (јазикот, културното наследство, обичаите, носијата, музиката, кујната), бидејќи тој не' разликува од другите. Уште од праисторијата, племенските организации на овие простори, без медиуми и современи средства за комуникации, успевале да констатираат разлики меѓу себе. Разлики во начинот на погребувањето, во култовите, во симболизмот, во јазикот, во обичаите. Тоа го одредувало нивниот културен идентитет.

Друга важна компонента на идентитетот е чувството за припадност, односно фактот дека ние сме тоа што се чувствуваме. Затоа сметам дека нам не ни се потребни прашањата кои сме, што сме, од каде доаѓаме, бидејќи сме народ со јасен идентитет“.

Во книгата авторките се осврнуваат и на научните проекти реализирани и публикувани во последните години: „Историјата на македонскиот народ“, „По трагите на писмото и јазикот на античките Македонци“ и „Македонска енциклопедија“, како и на обраќањето на проф. Стивен Милер кон претседателот на САД, Барак Обама, и на промотивната дебата на преводот на „Црна Атена: африканските корени на класичната цивилизација“ - том 1. Фабрикација на античка Грција 1785- 1985“ од проф. Мартин Бернал.

Запрашана дали нивното објавување, но и интерпретацијата и' нанесува штета на веќе потврдената македонска наука во меѓународни рамки, Петрова рече: „Некои работи во посочените трудови не можат да се постават онака како што го сториле тоа авторите. Затоа се обидуваме да се држиме цврсто до античките извори и нивното проучување и интерпретација. Оние што сакаат да балансираат во дадениот момент ќе речат дека е добро да се имаат спротивставени мислења. Меѓутоа, тука не станува збор за спротивставени мислења. Станува збор за пренебрегнување извори, факти и историја што може да има опасни реперкусии. Затоа ја напишавме книгата. Да го зачуваме образот на еснафот и сопствениот научен интегритет. Да не не' прозиваат потоа дека сме се уплашиле и сме премолчиле. Бидејќи некои работи мораат да бидат кажани со вистински зборови. Не можеме да дозволиме генерации и генерации да учат од учебници кои, всушност, не ја одразуваат реалноста. Не можете да се задоволите со наука што е употреблива само во границите на нашата држава. Историјата, ако сакаме да биде етаблирана, мора да биде прифатена и во пошироки рамки.

Накратко, во одговорот на Стивен Милер даваме комплетно објаснување на разликите помеѓу античките Македонци и Хелените и со тоа ја доведуваме во прашање целата акција на повеќе од триста професори што се обиделе да го докажат грчкиот карактер на античките Македонци. Во коментарот за расчистувањето на каменот од Розета, покрај историските недоследности, укажуваме на одличните коментари и критика што беа објавени од македонската научна мисла. За Енциклопедијата, мислам дека со коментарите ќе помогнеме во изработката на новата верзија.

Што се однесува до деловите од трудот за историјата на македонскиот народ, укажавме на одредени недоследности во интерпретацијата на историјата на античка Македонија и значењето на изворите кога станува збор на периодот на доаѓањето на Словените. На крај, сметаме дека античкиот модел на проф. Бернал во создавањето на античка Грција нема допирни точки со античка Македонија.

Не знам дали проектот за античко македонскиот центризам ќе трае или скоро ќе престане. Единствено знам дека кога-тогаш работите ќе се вратат на свое место и дека ќе мораме да вложиме многу напор за да исправиме некои неадекватни решенија. Можеби сега е рано да зборуваме за тоа, но верувам дека иднината ќе ни даде за право“.

Од позиција на поранешен амбасадор на Република Македонија во Советот на Европа во Стразбур, таа имаше можност и да ги види и доживее реакциите на тамошните политичари на случувањата во земјава во време кога започна интензивниот третман на античката историја во политички цели, кога се појавија и термините „антиквизација“ и „букефализација“.

„Точно е дека напливот на антиквизација во земјата во првата фаза го следев оддалеку. Меѓутоа, коментарите на европратениците или амбасадорите ги следев од прва рака. Имаше неофицијални коментари што укажуваа дека онака како што Република Македонија се справуваше со грчкиот национализам до 2006 година, отсликувала ситуација на комуникација помеѓу возрасен човек и разгалено дете. Како од таа супериорна положба успеавме да бидеме вовлечени во игрите на соседите, не ми е јасно. Но, со новонастанатата ситуација, дефинитивно, губиме само ние.

Инаку, што се однесува до терминологијата, таа веќе беше многу присутна во јавноста кога се вратив во Македонија. Инаку, сакале ние или не, антиквизацијата како термин е влезена и во извештаите на ЕУ како процес што не' враќа во минатото или каде што наместо европска иднина, бараме антички корени“.

Осврнувајќи се на економскиот или финансискиот момент од антиквизацијата, Петрова најнапред потенцираше дека „Македонија има потреба од средства од ЕУ во градење на инфраструктурата“.

„Ни се случи да ги изгубиме европските пари само поради именувањето на автопатот. Дали од тоа именување добивме нешто? Знам дека многу изгубивме, а именувањето не ни помогна да станеме поголеми Македонци отколку што бевме. Второ, за што особено жалам, е тоа што со спомениците, стадионите и патиштата и' помогнавме на Грција да изгледа дека е кооперативна, а ние тесногради. Не знам како ова се вклопува во космополитизмот на Александар, кој во практика ја создал првата екуменска држава, првата мултикултурна, мултиетничка и мултиконфесионална творба во светски рамки“.

Зборувајќи за Александар Македонски, таа се осврна и на оправданоста од актуелното подигање споменици со ликови од античкиот период низ земјава. „Навистина, не знам зошто во Битола се' уште се двоумат да му подигнат споменик на Филип. Филип ги освоил Линкестида, Пелагонија и Дериоп и ги приклучил кон македонското кралство. Исто така, го изградил градот Хераклеја Линкестис. Сето тоа дава за право таму да биде подигнат споменик на Филип. Од друга страна, територијата на античка Македонија од Архелај, па се' до времето на Антигонидите во третиот век од старата ера, одела на просторот до Демир Капија. Просторот северно им припаѓал на Пајонците и тие како македонски вазали од времето на Филип ја чувале северната граница од Дарданците. Од времето на Антигонидите, границата се поместила на север поради новоутврдениот град Билазора, па, најверојатно, одела на просторот на Таорската Клисура. Значи, Скопје никогаш не било дел од античка Македонија, па, според тоа, и присуството на спомениците нема издржана историска основа“.

Говорејќи за правецот во кој смета дека треба денеска да се движи македонската историска наука за да коинцидира со светските трендови и да ги избегне замките за „неопходна“ потрага по етничка припадност, Елеонора Петрова-Митевска, во чија богата професионална биографија, освен научнички, се вбројани и професорски ангажмани во земјава и во светот, почувствува потреба да даде и мал вовед за националромантизмот на балканските народи, потсетувајќи дека тој најдоцна ја зафатил Македонија во периодот кон крајот на 19 век.

„Во тој период, националромантизмот имал позитивна улога, која помогнала во афирмирање на нивниот идентитет. Сличен, речиси идентичен процес ги зафатил балканските народи и кон крајот на 20 век. По распадот на поранешната федерација, речиси сите народи го преболуваа својот националромантизам, барајќи ги своите корени во стари популации што не беа поврзани со Словените. И овој пат, задоцнетиот националромантизам ја зафати Македонија една деценија подоцна, во 21 век.

Но, ако националромантизмот во 19 век имал цел зацврстување на идентитетот, националромантизмот кон крајот на 20 век од сите балкански народи беше брзо заборавен и напуштен како процес погубен за евроинтеграциите и тенденциите на новото време. Останува Македонија да го преболува овој процес побрзо“.

Таа укажа и дека „светските трендови не' учат оти во современата наука се' помалку се зборува за етногенеза и за пресметување проценти во одредувањето на потеклото“. „Современите народи се создадени од повеќе компоненти, а културниот идентитет, јазикот и чувството за припадност треба да ја имаат доминантната улога. Затоа македонската историска наука треба да се насочи кон вклучување поголем број науки, а не кон исклучување или насочување во еден правец во процесот на проучување на античката историја. Интердисциплинарниот пристап, покрај археологијата, епиграфиката, ономастиката и нумизматиката, како прифатени во проучувањата на античката историја, вклучува и истражувања од етнографијата и социологијата, за да се разберат и решат загатките на историјата на античка Македонија. А тоа, всушност, се и светски трендови“.

http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=8B2FF26C926A9C42882733FDA045A1AA
« Последно менување: Септември 11, 2012, 12:06:35 veritas »
Сочувана

veritas

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Европа и САД за историјата на Македониjа
« Одговори #93 на: Мај 28, 2011, 06:47:47 »

Вероятно това е епохална книга за Македония, която най-накрая казва истината за македонската история.

„Античка Македонија - критички приод кон интерпретацијата на историјата и историографијата“ Од Елеонора Петрова-Митевска и Наталија Поповска, „Темплум“, 147 страници




Авторките посочуваат дека во создавањето на книгата биле водени од желбата со оваа критичка анализа, Република Македонија да биде третирана како земја со сериозен пристап кон историската наука. Нејзиното појавување тие го сметаат за потребно и поради реакцијата на светската научна јавност, кон новата македонска историографија и презентирањето на недоволно поткрепени тези и претпоставки присутни во македонската печатена продукција.

http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=9609CFF06DB89D4395DA91459F91E190
Сочувана

veritas

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Европа и САД за историјата на Македониjа
« Одговори #94 на: Јуни 11, 2011, 11:07:05 »

А тук е продължението на темата за българската икономика и наука.

http://bkks.org/forum/index.php/topic,3213.0.html
Сочувана

veritas

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Европа и САД за историјата на Македониjа
« Одговори #95 на: Јуни 23, 2011, 07:33:13 »

Nomen est omen

Александар (од грч. Алесандрос) значи „бранител на луѓето“ и најблискиот словенски превод за ова име е Бранимир, Бранко

Личните имиња се битен дел на идентитетот на човекот, кој го гради од своето рано детство. Имињата не ги избираме самите, ни ги даваат (родителите или порано кумот) штом ќе дојдеме на овој свет и ги носиме цел живот. Личните имиња со својата разновидност и бројност се одраз на културата и на историјата на луѓето што му припаѓаат на етникумот, односно народот што ги носи.

Македонците имаат словенски јазик и логично е да се очекува најголем број од нив да носат словенски имиња, разбирливи на мајчиниот јазик на кој комуницираат. Таквите имиња навистина се застапени меѓу Македонците и ги има во голем број, но, од друга страна, необично е тоа што најголем дел од етничките Македонци во Република Македонија носи грчки и еврејски имиња. Секое име значи нешто, не е само збир на согласки и самогласки, туку означува некаков поим, особина. Грчките и еврејските, библиските имиња што во македонскиот народ навлегле преку христијанската вера, во македонскиот јазик имаат само акустична слика, а не и значење.

Да наведеме некои од словенските имиња што ги носат Македонците. Нивното значење не треба да се толкува, оти е јасно само по себе, поради природата на македонскиот јазик што е во групата словенски јазици. Такви се пократките имиња без наставки: Бранко, Јасна, Ружа, Светлан(а), Горан, Зоран, Мирко, Мирна, Славко, Славица, Петко, Рајна, Златко, Злата(н), Русе, Ѕвонко, Ѕвезда, Деница, Денко, Весела, Војдан, Рајко, Румена, Цвета, Сокол, Бранкица, Стојан, Искра, Снежана, Богдан, Ведран(а), Лепа, Велика, Бреза, Дарко, Даринка, Живко, Владо, Живка, Владанка, Здравка, Убавка, Станко, Гроздан, Нада, Вера, Љубен, Љубица, Мила, Милко, Гордан(а), Јагода, Фидан... Освен нив, има голем број словенски имиња со наставките -мир, – слав, -љуб, -рад –чин -мил: Тихомир, Љубомир, Братислав, Воислав, Мирослава, Бранимир, Верољуб, Богољуб, Светислав, Бранислав, Богомил, Светомир, Милорад, Градимир, Венцислав, Владимир, Дојчин, Горчин, Радмила... Сите овие се општи словенски имиња и се среќаваат и кај другите народи со словенски јазици, било на Балканот (Србија, Бугарија, Хрватска, Црна Гора, Словенија) или пошироко (кај Западните и Источните Словени).

Грчките имиња меѓу Македонците се можеби помалку на број, но нив ги носат поголем број луѓе. Така, во Битола може да има 10 мажи со име Верољуб, 30 со име Тихомир, 100 да се Дарко, но затоа има барем 15.000 со име Петар (Пеце). Во таа смисла, според бројот на луѓето што ги носат, имињата што имаат значење на грчки (или ако сакате старогрчки) јазик се најзастапени. Најчести грчки имиња во Македонија бездруго се: Александар, Петар, Филип, Ѓорѓи, Димитар, Кирил, Методија, Стефан, Ангел, Никола, (Х)Ристо, а од женските Александра, Елена, Анастасија, Ангела итн. Македонците имаат обичај да ги приспособуваат имињата на својот јазик, да ги деминутивизираат и така се добиваат голем број скратени или деминутивни форми од овие имиња. Така на пример, од Александар се: Аце, Санде, Ацо, Сандре, Сашо, Цане, Алекса, Сале; од Петар - Пеце, Петре, Перо, Пепи, Пере; од Димитар - Митре, Диме, Мите, Димче, Митко; Ѓорѓи - Гоце, Ѓоре, Ѓоко, Ѓошо, Ѓоле, Ѓуро; Ангел - Ангелчо, Геле; Тодор – Тоде, Тоше; Атанас -Танас, Тане, Тасе; Никола - Коле, Николче, Коки, Никса; Александра - Ане, Ацана, Сандра, Сашка; Елена – Лена, Ели, Ленка, Ленче итн. Ова не се македонски имиња од грчко потекло, туку се грчки имиња одомаќени во Македонија, а тоа е различна работа. Поентата е дека сите овие имиња имаат смисла и се разбирливи единствено на грчки (т.е. старогрчки) јазик. Така, имињата Александар и Филип не се македонски (иако се славни поради тоа што ги носеле кралевите на античка Македонија во 4 век пред Христа) туку 100 проенти грчки, имаат значење и смисла само на тој јазик, а можат да се преведат на современ македонски (словенски) јазик. Александар (од грч. Алесандрос) значи „бранител на луѓето“ и најблискиот словенски превод за ова име е Бранимир, а Филип пак (грч. Филипос) значи „љубител на коњите“ и словенскиот разбирлив пандан би гласел - Коњољуб.

Петар е грчко библиско име и тоа, всушност, е грчки превод на еврејското Кифа, прекарот што Исус му го дал на својот апостол Симон, а значи камен, односно карпа. Камен/карпа на грчки е „петрос“. На современ македонски, најсоодветниот превод за името Петар е Карпош. Ѓорѓи (од грч. Георгиос) буквално значи „земјоделец“, а Димитар (од грч. Деметриос) е „оној што ја сака земјата“, или „следбеник на Деметра“ (старогрчката божица на земјоделството и плодноста). Името Анастасија пак е од зборот „анастасис“, кој на грчки значи воскресение, а словенскиот пандан за ова име постои и гласи Воскресија (освен една баба од Охрид, друга жена со такво име во Македонија не сум сретнал). Никола (грч. Николаос) буквално значи „победа на народот“ и е блиско до латинското име Виктор (Никос), а нема пандан во имињата на словенските јазици. Теодор/Тодор, и женската форма од имево Теодора, преведени на словенски се Божидар, односно Божидарка, Стефан е Венцо (Венцислав), Теофил – Богољуб, Ристо (грч. Христос) одговара на Спасе, Елена е Сунчица, Зоја е Живка, Вангелица е Благица (Благовесна), Калина е Добрила итн.

Малку етнички Македонци што носат грчки, еврејски или други странски имиња (латински, старогермански и сл.) се свесни за нивните значења. Отидете, на пример, во Охрид и објаснете им дека Климент, Наум или Деспина не се охридски имиња. Климент, всушност, е име од латинскиот јазик и значи милостив, мил, на што би одговарало словенското име Милан; Наум е старозаветно еврејско име (Нахум) и значи „утешител“, а Деспина е грчко име и значи „владетелка“, т.е. одговара на словенското Владана или Власта.

Авторот е магистер по историја и среден век
   
   
Автор: Тихомир Јанчовски 
 
http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=623111019367&id=13&prilog=0&setIzdanie=22312
Сочувана

veritas

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Европа и САД за историјата на Македониjа
« Одговори #96 на: Јуни 24, 2011, 11:18:26 »

Како растеше Александар

Денешните Грци и Македонци се мразат оти многу си личат

Како што растеше споменикот на Александар Македонски и славата на Никола Груевски, така паѓаше Македонската берза. Како што го дигаа Александар јавнат на Букефал на скопскиот плоштад и како што лебдеше еуфоријата до небото, така се ширеше сиромаштијата на земјата. Колку сме поблиску до облаците, толку сме подалеку од реалноста. Додека како тесто брзо настасува достоинството на Македонецот од новооткриеното славно минато и од уште пославните предци, така уште побргу спласнува гордоста од нашата бедна сегашност и неизвесна иднина. Како што стануваме се' погорди и помали пред грандиозните спомениците на туѓи цареви и кралеви, така сме се' поништожни пред нашите големи македонски дејци што ја фрлиле мајата на плодна почва да се роди Македонецот. Ги забораваме нив оти зборуваме на ист јазик што го разбираме, оти не ги прочитавме и не ги прифативме нивните писанија и пораки, оти останавме рамнодушни зашто загинале млади, ги забораваме оти ни кажале што треба да знаеме за однапред... а никогаш не ги послушавме ниту одназад. Ги забораваме оти се намачиле да не' описменат, да ни дадат вера во еден Господ и оти ни кажале кои сме. А ги мразиме оти ни кажале кои не сме.

Ги сакаме денес за предци токму оние што не сме. Со кои никогаш не сме ни биле. Ги сакаме тие што не ги разбираме, од кои нема ни една семка, ни еден збор, ни прав, ни пепел, ги сакаме оти имаме комплекси дека се недостижни, оти се лажеме дека личиме на нив, оти сме несигурни во својот идентитет, оти мислиме како и нив дека ако сме од исти сој со Елините дека нема да бидеме варвари, дека од утре ќе бидеме поумни, нема веќе да се срамиме од себе, ќе бидеме побогати, пославни и ќе му покажеме на светот и на комшиите кој е кој. А, сироти ние, не знаеме дека и денешниот Грк со векови страда од истите комплекси и кошмари, сакајќи да лични на древните антички цареви и императори, сакајќи да личи на Александар Македонски и на татко му Филип Втори. А, во суштина, денешните Македонци и денешните Грци се мразат оти си личат меѓу себе, а ниту едните ниту другите не личат на ликовите од митовите што ги разубавиле, пораснале и обоиле во посветли бои уште големите антички склуптори и чудесните пишувачи на епови и историски панагирици. Сега ова се само кичерајски копии на некогашните ремек дела. Тука нема уметност. Само многу политика и тони бронза. Така Александар од метро и пол порасна на речиси 30 метри. И уште ќе расте. Сега во Грција комплексираните и шовинистите ќе направат уште поголем Александар. Колку поголема сиромаштија и криза, толку поголеми споменици. А и Букефал стана позначаен од обичен коњ, пославен и поумен. Заслужува, како Калигула што го прогласи својот коњ Инцитатус за римски сенатор, Груевски да го предложи Букефал за почесен претседател на македонскиот парламент. Подобро тој отколку некој немакедонец, што би рекле новите букефалисти.

Колку Александар Македонски е прататко на денешните Грци или Македонци. Ова исклучително глупаво прашање има употребна вредност на живот и смрт само во денешна Р. Грција и Р. Македонија и запалените глави на Грци и Македонци во дијаспората. Одамна потврдена и докажана историска вистина е дека современите нации - држави се формирани дури во 19 и 20 век. Ова сознание ги онеспокојува новите радикали и патриоти. Тие тој факт го отфрлаат со гнасење како комуњарска измислица. Не знаат колку е смешно и воедно тажно да се зборува за националната припадност на античките народи и империи. Цивилизациите пред Христа и цели 18 века по него не стасале до осознавањето за националната припадност според сегашните сфаќања на нацијата. Овој факт уште повеќе внесува конфузија во денешните клонирани антички глави податливи за манипулации. Затоа е многу штетно со политичка стимулација и интервенција во науката да се трага по пославно минато и да се бараат антички корени. Тоа е, вели Хобсбаум, најголемиот жив историчар во светот, како во училниците да делите опиум наместо образование. Новите историчари што се котат на ангро во вакви времиња не се возбудуваат многу што историјата не ја прифаќа нивната логика на размислување. Тие лесно наоѓаат нови докази за славното минато на своите народи со ДНК. Има институти што издаваат сертификати за вашето педигре какво што сакате. Со парче хартија за пет минути можете да станете антички Македонец, Илир, Словен, Византиец, Елин, внук на Александар или Цезар, потомок на Тутанкамон. Еве неколку примери од кои се ужасуваат необразованите екстремисти и тазе курсисти по историја. Дали, на пример, славниот император на Источното Римско Царство, Костантин Велики, роден во Наисус, денешен Ниш, е Србин, а Србија единствен наследник на Византија. Или по истата аналогија, дали Цезар, Октавијан, Помпеј и сите славни римски императори се Италијанци, а Италија единствен наследник на Западното Римско Царство. Дали Кеопс, Рамзес и Клеопатра се Арапи, дали Хектор и Ахил се Турци, дали Јустинијан е Македонец и, се' разбира, дали Александар е Македонец или Грк. Баталете се' од ќорава работа. Ќе закачите антички вирус што мора да се одболедува. Тоа е долг процес и нема друг лек, освен учење. Проблемот е што во Македонија, Грција и на Балканот тие што ги знаат работите добро, славните академици и учени дејци, одамна заседнале на Олимп и не им се симнува долу. Бесмртните мудреци како антички богови гледаат спокојно од олимписката височина и си молчат. Така како желките од Галапагос живеат поубаво и подолго. А и кога ќе кажат нешто, зошто да го вознемируваат царот и да си ставаат трн во ногата. Чуму толку возбуда и стрес за овоземни гајлиња и политичка папазјанија.

Ќе се вишнее Александар на скопскиот плоштад за навек. Тоа ќе биде наша замена и за Тито, и за Лазо, и за Душан Силни, и за Сулејман Величенствени и за Пиколомини, за крал Петар, и за цар Борис, и за Ванчо Михајлов, и за Тодор Александров, и за Глигоров, и за Трајковски, и за Црвенковски, и за Георгиевски, за Груевски и за тие по него, за сите знајни и незнајни јунаци, патриоти и преродбеници. Кога ќе ја одболедуваме антикоманијата, можеме да тргнеме кон европеизација. Проблемот е во тоа што таа хронична античка патологија трае со стотици години. Кај нашите соседи Грци антикоманијата наближува кон својата 200-годишнина. Некои велат многу повеќе. Веднаш откако ја курдисаа својата прва национална држава на темелите на ослабената и пред распаѓање Отоманска Империја почнаа и со истражувањето на грчкото наследство на целата античка историја и култура, на сите империи и царства почнувајќи од Персија, Египет, Источното и на Западното Римско Царство заедно со космосот. Открија дека се' е грчко ерга омнес. И Европа и земјината топка, сосе големата турли-тава на народите и вселената.

И конечно, Ако Александар Македонски не им припаѓа само на денешните Македонци и Грци, кому тогаш му припаѓа? Па на сите, но како културна оставнина, како што е случај кај сите стари империи и антички цивилизации што припаѓаат многу пошироко од денешните територии каде што се протегале. Во нивна слава и чест низ историјата, споменици граделе царевите, кралевите и диктаторите, кои се сметале за нивни наследници и рамни на нив. Така си е и кај нас денес.

Ерол Ризаов

http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=A0C3DF7A1562904CA96F73B310EA9D00
Сочувана

veritas

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Европа и САД за историјата на Македониjа
« Одговори #97 на: Јули 02, 2011, 09:06:46 »

Samuel of Bulgaria

Samuel[1] (also Samuil, representing Bulgarian: Самуил, pronounced [samuˈil]) was the Emperor (Tsar) of the First Bulgarian Empire from 997 to 6 October 1014. From 980[2] to 997, he was a general under Roman I of Bulgaria, the second surviving son of Emperor Peter I of Bulgaria, and co-ruled with him, as Roman bestowed upon him the command of the army and the effective royal authority.[3] As Samuel struggled to preserve his country's independence from the Byzantine Empire, his rule was characterized by constant warfare against the Byzantines and their equally ambitious ruler Basil II.

During Samuel's reign, Bulgaria gained control of most of the Balkans (with the notable exception of Thrace) as far as southern Greece. He moved the capital from Skopje to Ohrid,[4][11] which had been the cultural and military centre of southwestern Bulgaria since Boris I's rule,[12] and made the city the seat of the Bulgarian Patriarchate. Although Samuel's reign brought the end of the First Bulgarian Empire, he is regarded as a heroic ruler in Bulgaria.[13][14]

http://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_of_Bulgaria

Samuel

Samuel,  (died Oct. 6, 1014, Prilep, Macedonia), tsar of western Bulgaria, or Macedonia, from 997; his realm was the successor of the first Bulgarian empire.

He established his capital at Ochrida (now Ohrid, Maced.) and revived the Bulgarian patriarchate.

http://www.britannica.com/EBchecked/topic/520801/Samuel

Сочувана

veritas

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Европа и САД за историјата на Македониjа
« Одговори #98 на: Јули 31, 2011, 12:17:04 »

Македонците генетически са най-близо до бългаpите

http://www.maxibg.com/file/862/FYROM/S_DNA_IS_BULGARIAN.html
Сочувана

veritas

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Европа и САД за историјата на Македониjа
« Одговори #99 на: Август 13, 2011, 10:20:43 »

Дневник, Датум: 13.08.2011, 01:16

Веруваме дека ја истражуваме Билазора

Јула Метјуз, археолог од Тексас, веќе четврта година го истражува локалитетот Градиште кај светиниколското село Кнежје. Во Македонија доаѓа со сопругот Вилијам Најдингер. Двајцата студирале класична археологија, ги проучувале античките Грци и Римјаните. Македонското културно наследство им е интересно за истражување бидејќи нуди историски податоци кои не можат да ги пронајдат на друго место. Теренот им е повеќе од познат. Во деведесеттите години интензивно го истражуваа старомакедонскиот град на локалитетот Вардарски Рид кај Гевгелија.

Денес, заедно со партнерите од Македонија, Народниот музеј од Свети Николе, го бараат најголемиот град на Пајоните, Билазора. Метјуз вели дека им е предизвик да ги истражуваат луѓето што живееле на тука многу пред Македонците, Александар Трети Македонски и Филип Втори.

l Ова е прв локалитет каде што научниците може да истражуваат објекти во кои живееле Пајоните. Досега археолозите пронаоѓаа само гробници. Може ли веќе да се донесе некаков заклучок за луѓето кои живееле тука?

- Рано е да се каже. Немаме многу материјал - ниту еден запис пронајден на локалитетот. Имаме уште многу работа. Ги пронајдовме објектите каде што живееле. Сите веруваме дека ова е градот Билазора, иако немаме цврст доказ. Но, с` уште е несигурно од каде дошле Пајоните, со кого биле поврзани.



Специфична керамика

l Дали пронајдовте монети, кои се многу важни за датирање во археологијата?

- Пронајдовме една монета во 2009 година, но беше толку оштетена што не можевме да ја прочитаме.

l Откопавте ли македонско-пајонски бронзи, специфични за оваа група?

- Работиме на акрополата на градот. Бронзи с` уште не излегле. Пронајдовме мали игли-фибули кои биле користени во поширокиот регион и минијатурен сад за вино. Нема бронзи, но има сликана керамика, чаши за вино, скифоси. Овие се специфични за Пајоните, за луѓето што живееле во северниот дел на Македонија во целиот овој регион. Тие се обидувале да имитираат нешта што ги гледале во грчкиот свет, но тука го правеле на посебен начин. Тоа е специјално за луѓето што живееле овде. Садовите тука ги произведувале. Пронајдовме многу делови од керамика. Тие се тукашни, ги правело и сликало локалното население. С` уште не сме пронашле работилница, но веќе има индиции. Пронајдовме просторија со горени тули, можно е да е печка, но с` уште не знаеме дефинитивно.



Теренска настава

l Доаѓате преку Тексашката фондација за археолошки и историски истражувања. Како го формирате буџетот за ископувањата во Македонија?

- Обезбедува пари од приватни лица, од нашите семејства, пријатели. Не располагаме со владини пари. С` е многу едноставно. Не трошиме многу пари. Регрутираме студенти. Тие плаќаат за транспортот да дојдат во Македонија, а ние ја плаќаме храната, сместувањето, алатот за работа. Може да добијат искуство дури и да немаат многу пари. Најмуваме работници од Свети Николе, да помогнат на ископувањата во Кнежје.

l Каков е концептот на работа?

- Студентите наутро имаат теренска настава, ископуваат на локалитетот. Попладне ја миеме и ја анализираме керамиката. Ги учиме студентите како да ја цртаат керамиката, ѕидовите на објектите, мапа на локалитетот и другите артефакти. Тие всушност учат да документираат. Некои викенди патуваме. Правиме тури до Стоби, Охрид, за да ја запознаат Македонија. Поголем дел од нив се студенти, но има и професионални археолози кои ги користат годишните одмори за да истражуваат во Македонија.
 Весна И. Илиевска

http://www.dnevnik.com.mk/?ItemID=BBCF0855BA249B4381F1E9B5103573F3
Сочувана

veritas

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Европа и САД за историјата на Македониjа
« Одговори #100 на: Септември 02, 2011, 08:40:09 »

Седмицата на един конник
Калин Донков
На разсъмване на първи срещу втори септември, т.е. в днешната сутрин преди 95 години, българските части преминават тогавашната граница с Румъния и започват бойния си път през присъединените от съседите с удар в гърба български земи. Всъщност започва една от най-победоносните седмици в българската военна история, която дълго бе покрита от строго декретирана забрава, а възвръщането й в националната памет днес се възприема като вълнуващо откровение.

В тази първа седмица войските ни записват победите при Куртбунар (2. IХ), Кочмар и Карапелит (3. IХ), превземат Добрич (4.IХ) и Тутракан (6. IХ), отблъскват мощния удар на румънски, руски и сръбски сили при Добрич (7. IХ) и разпиляват руската казашка дивизия (8.IХ). Засияват имената на славните български генерали Стефан Тошев, Тодор Кантарджиев и Пантелей Киселов. Тази седмица е велика в живота на всеки от тях.

Но това преди всичко е


звездната седмица


на легендарния водач на българската конница генерал Иван Колев. При Куртбунар (Тервел) неговите кавалеристи в първото си сражение смазват пресрещналата ги румънска пехота. При Кочмар и Карапелит те разгромяват военната колона, която бърза в помощ на тутраканската групировка на противника преди българския щурм. Тази победа на генерала е неговият огромен принос в превземането на Тутракан. При Добрич след петчасов марш пешите дружини на Първа конна дивизия връхлитат врага "на нож", а кавалеристите атакуват с високо вдигнати щандарти, удрят във фланг и в тил румънци, руснаци и сърби, разпръскват ги и ги прогонват - спасяват града от опожаряване, а жителите му от гибел. На другия ден в директната битка с руската конна дивизия ескадроните на генерал Колев показват забележително бойно майсторство, хладнокръвие и военна зрялост и обръщат прочутите със своя устрем и военен плам казаци в срамно бягство на бойното поле.

Генерал Иван Колев е един от онези български герои, за които паметта и историята имат различни версии. Подвизите им се митологизират, смъртта се преиначава и украсява. В случая с генерал Колев това се улеснява и от мълчанието, което обвива името му близо половин век - това не е забрава, това е


отмъстителното мълчание заради победите му над руснаци


по време на добруджанската кампания. И все пак в неговия военен гений наистина има нещо свръхестествено, нещо, което съвременниците улавят и се грижат да предадат по кръвта на своите родове. В семействата на неговите кавалеристи десетилетия се пазят портрети на генерала, снимки на бойния му кон (изрязани от списание "Нашата конница"), както и разкази за неговите лични подвизи и дори за офицерските му лудории.

Например, как като млад офицер в Пловдив той минава с коня си нагоре и обратно по една талпа до втория етаж на новострояща се сграда. Невиждан "номер", който и с цирков кон не може да се направи.

Или как след боя при Кочмар заедно с двама ординарци и с шестима бойци от срещнат по пътя разезд пленяват 40 румънски пехотинци и ги конвоират до разположението на дивизията.

Повечето подобни епизоди от преданията за генерала всъщност не са чисто легендарни: те са потвърдени и дори документирани. Ако нещо от тях споменавам тук, то не е защото не е известно, а защото подсказва корените на онова обаяние, което този конник е излъчвал и което извън патриотичния порив и военния дълг прави бойците му вдъхновени, предани и жертвоготовни. Може би там се корени и тайната на неговото тъй мощно (вече през няколко поколения) завръщане в националната памет. Това завръщане не е реванш, то е един от от малкото успешни опити на българската история да се самоизлекува от малодушие и конформизъм.

Но още приживе


в неговата личност има нещо свръхестествено


Военната му интуиция е извънмерна, импулсите нерядко са съдбоносни за изхода на битката. Добре известна е историята с намесата на конната дивизия при Добрич. Той научава за надвисналата над града руско-румънско-сръбска опасност, когато сблъсъкът е в разгара си. Срещу него са казаците, добре разположени за бой. Преценява мълниеносно, оставя срещу тях заслони и поема в знаменития си марш... След 5 часа ескадроните му се появяват на бойното поле при Добрич и смазват противника. В този епизод генерал Колев решава стремително като Съдбата. После се връща на изоставените позиции, неприятелят дори не е усетил отсъствието. След общо стотината километра изтощителен марш и едно кръвопролитно сражение дивизията му дава първия жесток урок на казашката конница в Добруджа.

Дълго време здравият разум не иска да приеме очевидната истина: един боен генерал, сраснат със седлото и пословично храбър, в разгара на военните действия умира от... сърце в австрийски санаториум. (В бойния си път през три войни той не е раняван, не е дори одраскан от куршум, от сабя или от щик. Дори малко се измъчвал от това.) Легендата поправя действителността: разказват се романтични версии за смъртта му, някои от тях достигат чак до наши дни. Разбира се, във всичките от тях генералът умира в бой. Тези дни писателят Никола Радев сподели, че според което е чувал и знае, генералът е убит на седлото. Той просто е слушал някоя от легендите, които съпровождат (и потвърждават) безсмъртието.

Впрочем, тази смърт за някои е също мистична. Според кардиолози страданието на генерала не може да е било съвсем прясно. За да умре през юли, той трябва в месеците на своите знаменити победи вече да е бил сериозно болен. И може би с това доказва, че


за едно храбро сърце горенето е по-важно от здравето


Над образа на генерал Иван Колев се трудят скулптори като Андрей Николов, Жеко Спиридонов, Кирил Тодоров. Досещате се: става въпрос за паметник. Обществени комитети в София и Добрич работят за това, то продължава четвърт век и преди войната е събрана внушителна сума. Редица причини и най-общо "национални особености", силно проявяващи се в строителството на паметници по нашите земи, провалят идеята. Днес и тя се завърна, но нещо подсказва да бъдем предпазливи в очакванията си.

Остава парещият въпрос: можем ли да се надяваме на такава седмица като в началото на онзи септември преди 95 години? Поне една седмица на крилете на някаква идея, на някакъв порив и устрем, с които да украсим делото на собствения си живот, да пречупим и да подчиним нелюбезната българска съдба, да отхвърлим някаква карма, да изковем някаква победа?

Не настоявам, че тази седмица трябва да започне от днес. Но все някога, все някога...

Кога?

http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=10030&sectionid=5&id=0001101
Сочувана

veritas

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Европа и САД за историјата на Македониjа
« Одговори #101 на: Септември 28, 2011, 01:01:30 »

27.09.2011, 17:15
Интервју: Улф Брунбауер

Митовите од минатото се лош патоказ за иднината

„Научниците од Европа што го следат флертувањето со антиката во Македонија гледаат на тоа со поглед на смеење и со поглед на жалење“,

вели Улф Брунбауер, германски историчар што ја проучува Македонија

Љупчо Поповски


„Изненадувачки е што античката треска во Македонија стана толку голема, бидејќи градењето на македонската нација беше успешно, Македонците се чувствуваа како Македонци. Потрагата по античките корени нема друга функција освен пропаганда и му штети на имиџот на Македонија во странство“, нагласува Улф Брунбауер, познат германски историчар што ја проучува историјата на балканските народи. Брунбауер е професор на Универзитетот во Регензбург, Германија, каде што предава историја на Југоисточна и Источна Европа. Во своите истражувања тој е фокусиран на социјалната историја на Балканот во 19 и 20 век и градењето на нациите. Во делото „Древната националност и вековната борба за државност: историографските митови во Република Македонија“, Брунбауер прави пресек на историјата на македонската нација и тоа во голема мера врз основа на трудови на македонски историчари. Брунбауер чита на македонски јазик. Има блиска соработка со колеги од Институтот за фолклор „Марко Цепенков“ и од Институтот за национална историја. Погледите отстрана секогаш се добредојдени за соочување со нашето минато и нашата реалност.


Господине Брунбауер, во Вашата книга за историските митови на Балканот од 2003 година, во делот за Македонија го баравте коренот на нејзината државност. Оттогаш многу работи се променија во Македонија, и во нејзината историографија и во нејзината политика. Дали можеби ќе напишете продолжение на Вашите истражувања?

Македонија навистина многу динамично се развива, а промените во последната деценија се комплексни, двосмислени и контрадикторни. Таа е навистина интересна земја за проучување и како историчар планирам да пишувам повеќе за тоа, од гледна точка на современата историја. Тоа помага настаните во Македонија да се стават во контекст; да се идентификува што е специфично, а што општо - бидејќи, дури и ако многу сегашни процеси се чинат исклучителни, од гледна точка на компаративната историја, тие не се: има многу заедници со процеси на градење на нацијата во други делови од Европа, а главната разлика е временската рамка.



Вашата книга не е дел од литературата што се споменува во македонските историографски кругови. Дали историчарите од младите и мали држави не се подготвени да слушнат поинакви мислења, надвор од она што гради во земјата?

Oва прашање опфаќа неколку проблеми. Прво, не смееме да заборавиме дека академските институции во Македонија се во лоши финансиски услови, што го отежнува учеството во меѓународни научни дискусии. Второ, македонските историчари често се соочени со спротивставување, па дури и отворени непријателски теории од историчарите од странство, особено од соседните земји, поради што се недоверливи за критички процени од странски научници. Трето, историските институции во земјата, се чини, дека се' уште ја сметаат историјата за патриотска задача и се концентрираат само на македонската историја и мислат дека тоа е привилегија на домашните историчари. Тие ги прифаќаат само оние странски историчари што го потврдуваат нивниот сопствен став за националната историја. И можеби недостига традиција на научни дебати - дебатите за историјата многу брзо влегуваат во политички аргументи во Македонија.



Вие напишавте дека решенијата за иднината на Македонија се бараат во минатото на митологизиран начин. Може ли потрагата по античките корени да ги реши денешните проблеми?

Мислам дека е тешко. За почеток, парите потрошени за спомениците на Александар Велики и неокласицистичките згради можат да се потрошат попаметно, на пример, за подобро образование. Освен тоа, обидот за антиквизација нема да ги подобри односите со Грција (грчкиот став во т.н. „конфликт со името“ е апсолутно смешен и срамно е што Европската унија го толерира тоа, но, сепак, Македонија ќе треба да ги подобри односите со таа земја). Од поопшта гледна точка, верувам дека митолошките погледи на минатото, кои сега се зајакнати со официјалната историска политика во Македонија, водат до погрешни претстави за сегашноста и, според тоа, се лош принцип на водење за иднината.



Зошто на една млада нација, како македонската, и' е потребна митологизација на минатото?

Секоја нација има своја митологија; тоа не е специфичност на Македонците. Помислете на улогата на митовите за градењето на германската нација, особено во 19 век! Митовите создаваат заедница, тие даваат сторија што го поврзува минатото со сегашноста и со иднината, тие очигледно даваат одговори на важни прашања (кои сме ние, од каде потекнуваме, кои се нашите непријатели), и се привлечни за емоциите и можат да се претворат во ритуали. Тоа ги прави многу попривлечни од „сувопарните“ историски студии, но, исто така, и опасни: луѓето кои цврсто веруваат во митови често се имуни на вистината ако е контрадикторна на митот (како што вообичаено е).



Како го толкувате она што последниве три години се случува во Македонија, барањето директна врска со Александар Велики. Дали е тоа страв од загрозеност поради спорот со Грција или ново национално будење поттикнато од политиката?

Пред се', мислам дека тоа е реакција на грчките притисоци и, можеби, исто така, израз на фрустрација за фактот дека очигледно ниту една земја-членка на ЕУ не се грижи за апсурдноста на грчкиот став за спорот со македонското име. Тоа, исто така, е израз на потрагата по нови историски митови и идентитети по крајот на комунизмот и турбулентните времиња на транзицијата. Очигледно, секоја нација на Балканот сака да пронајде траги назад во антиката! Таков мит, исто така, го зајакнува тврдењето за автохтоно постоење (против Албанците). Освен тоа, е средство за владина пропаганда.



Македонската нација и држава веќе еден век чувствува дека не се наоѓа во пријателско опкружување. Нели е логично историските митови да се користат во градењето на самодовербата на државата?

Како што споменав, секоја нација има свои митови. Во основа, самата нација е форма на мит, тоа е - многу силен - изум и имагинација. Така, Македонија не е специфична. Она што е карактеристично е одбранбената природа на нејзиниот национализам поради фактот дека соседните, помоќни нации имаат историја на неприфаќање на македонскиот национален идентитет и претензии кон Македонците за нивните сопствени нации. Такво опкружување со сигурност е фактор што поттикнува создавање митови.



По Втората светска војна, Македонија ја заврши диференцијацијата од нејзините соседи, особено со Бугарија. Дали сега со барањето на античките корени историскиот потфат на Македонија се враќа на почетокот?

Изненадувачки е што античката треска стана толку голема, бидејќи градењето на македонската нација беше успешно, бидејќи во комунизмот земјата беше цврсто институционализирана и Македонците се чувствуваа како Македонци. Не ја видов „потребата“ да се зајакне или одново да се открива македонскиот национален идентитет. Потрагата по античките корени нема друга функција освен пропаганда и му штети на имиџот на Македонија во странство.



Кога Бугарија ја признава државата, а се сомнева во нацијата и јазикот, кога Грција не го признава името, може ли политичарите, историчарите, па и целиот народ да бидат рационални?

Во тие услови не е изненадувачки што луѓето го нагласуваат нивниот национален идентитет, ако тој не е прифатен од соседите. За жал, тие чувства, исто така, се искористени од политичарите, чиј главен интерес е да ја задржат моќта.



Во Вашата книга ја оценивте „Историјата на македонскиот народ“ од 1969 година како многу авторитативна, но сте воздржани кон нејзиното издание од 2000 година. Зошто?

Тоа не е целосно точно: двете изданија на „Историјата на македонскиот народ“ се многу корисни и обезбедуваат многу важни информации, но и двете, исто така, се проблематични, бидејќи имаат идеолошка агенда. Основниот проблем на таквите изданија - како со „Историјата на германскиот народ“ или „Историјата на Србите“ - е што тие претпоставуваат дека нацијата („народот“) постоела отсекогаш. Тие замислуваат модерна форма на заедница во далечното минато, кога луѓето се идентификувале во многу различни рамки (преку нивното семејство или клан, нивното село или професија, нивната религија). Но, каква е врската меѓу жителите на територијата на денешна Македонија пред две илјади години со македонската нација денес? Единствената врска е националистичката измислица! Друг проблем е што историјата на одреден „народ“ често го игнорира фактот дека има членови на други јазични или конфесионални групи што живеат на истата територија. Би било многу подобро да се напише книга „Историјата на Македонија“, каде што ќе се дискутира историјата на сите јазици и конфесионални групи што живееле во регионот и како меѓусебно си влијаеле.



Што мислите - зошто во изданието од 1969 година има само 20-ина страници за античка Македонија и римската окупација, а дури 200 во изданието од 2000 година. Во прашање е политика или нови историски сознанија?

Мислам дека причината, главно, е политичка: во 1960-тите години, официјалната верзија на генезата на македонската нација не вклучувала антика, додека до 2000 година идејата дека има некаков континуитет меѓу античките Македонци и сегашните веќе стекна популарност и меѓу интелектуалците (иако „Историјата на Македонците“ не тврди дека има директен етнички континуитет, сепак, го креира имиџот на континуитет на идеите за државност и е против мислењето дека античките Македонци биле дел од хеленскиот свет - што е чиста реакција на проблемите со Грција во 1990-тите години).



Пишувате дека митот за потеклото мора да се здружи со митот за континуитетот за да се изгради стабилна врска меѓу современата нација и нејзините предци. Дали тоа е единственото објаснување за флертувањето со антиката во Македонија?

За жал, националистите во сите држави не го прифаќаат фактот дека нациите се модерни феномени, повеќе или помалку, од последните два века. Повеќето нации сакаат да изгледаат стари и пронаоѓаат траги назад кон некое почитувано потекло. Тоа е особено забележливо ако соседните земји се натпреваруваат за истата територија и нејзината историја (како на Балканот). Секако, во случајот со Македонија, флертот со антиката беше многу поттикнат од грчките претензии - но, погледнете ги Албанија, Романија или Бугарија: тие, исто така, го нагласуваат нивното античко наследство, а во Србија може да се најдат книги во кои Србите се нарекуваат првиот народ во светот.



Како од Берлин и од Регенсбург, каде што предавате како историчар, гледаат на глорификацијата на Александар Велики во Македонија?

Да бидам искрен: оние луѓе што ги следат настаните во Македонија гледаат на тие случувања со еден поглед на смеење и еден поглед на жалење. Смеење, бидејќи антиквизацијата, особено во Скопје, навистина има смешни елементи; со жалење, бидејќи сметаме дека таква историска политика нема да го направи подобар животот за жителите на Македонија и, наместо тоа, може да создаде нови проблеми.



Во секоја нација има пукнатини во митот за историското наследство. Каде се тие пукнатини во Македонија?

Одговорот на ова прашање може да биде и долг и кус. Долг, бидејќи секој национален мит содржи манипулации, измислувања и фалсификувања, како што содржат македонските. Но, мојот одговор е кус: митовите не се историја, затоа не треба да ги сфаќаме како научен текст што може да се критикува. Тие се дела на фикција, кои, очигледно, се важни за заедниците. Најважната пукнатина - и тоа е доброто - е фактот дека во едно општество секогаш има контрамитови и, зависно од политичките и социјалните услови, доминантните митови наскоро можат да паднат во заборав.



Може ли историчарот прво да биде патриот, а потоа научник?

Патриотски историчар е оној што гледа критички на минатото на својата земја и нација, кој покажува како нацијата била изградена, а не оној што ја конструира нацијата. Критички пристап кон минатото секогаш е добра услуга за општеството, така што луѓето гледаат какви алтернативи имало во минатото и што правеле луѓето во минатото за да имаат подобар живот (или како тоа било спречено од моќните елити).

 
http://www.utrinski.com.mk/?ItemID=68D4A60D8B2B39459D084287065D8091
Сочувана

veritas

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Европа и САД за историјата на Македониjа
« Одговори #102 на: Октомври 10, 2011, 05:59:52 »

Кетманите во и околу нас

Поимот „кетман“ толку добро ги опишува денешните интелектуалци. Тоа се личности што не само што се помирени со состојбите туку се и горди на својата вештина да ги потиснат и скријат своите вистински погледи на светот и на нештата, при тоа да ги доведат во заблуда сите околу себе, а со цел да остваруваат привилегии. Овие, пак, се состојат (колку прозаично, нели?) во задржување или унапредување на социјалната позиција, стекнување материјални и други добивки, па дури и место во наставнички совет
 

П ризнавам, колумнава ја споделив „пред рака“ со некои мои пријатели-читатели. Имаше два вида реакции: едните мислеа дека боли, а другите дека нема да биде разбрана затоа што е поапстрактна и подлабока. На првите им реков дека и треба да боли, а на вторите дека оваа е наменета за луѓе што лесно ќе се препознаат. За другите, да го цитирам проф. Димитров, кој знаеше да каже: „Тие што нема да ме разберат, наместо да се жалат, треба да се засрамат и да фатат нешто да прочитаат“. Е, овде станува збор за (пре)прочитување на Чеслав Милош. Не дека не ги споменуваме неговиот „Заробен ум“ и кетманизмот, туку затоа што тоа го правиме најчесто за да покажеме дека сме начитани, а не за да живееме некетмански. Фразата за бесмртноста на некои личности и/или нивните дела е толку честа. Но во свет во кој зборовите одамна ја загубија смислата, таа се користи без размислување како комплимент или како доказ за сопствениот интелектуализам, но вистинското прашање е дали ги живееме пораките на умните, кои ги премостиле вековите и просторите... За каков прогрес може да се зборува ако Сократ, Орвел, Ганди, Арент или Милош, над чие духовното наследство се „крстат“ сите лицемери, сé уште се осамени џинови? Какво е ова општество кога сé уште најголем револуционерен чин е говорењето на вистината, и тоа по висока лична цена? Овие прашања сум ги поставувала многупати, но сега инспирацијата дојде од електронски коментар под една статија, оставен од колешка, која ми кажува дека (за разлика од мене) е член на наставно-научниот совет на факултетот и дека била меѓу воздржаните при неодамнешниот неизбор на асистентка (за што пишував минатата недела). Скриена зад анонимноста, таа напишала таков кетмански „бисер“, кој не можев а да не го споделам; тој зборува не само за неа туку за системот на извртени вредности во кој живееме и веруваме дека сме интелектуалци. Таа ми порачува (цитирам): „Местото во наставно-научниот совет се заслужува, но не се добива со плукање по државата, институциите и колегите“. Ако е тоа вистина, оставам да размислите како таа го заслужила, но останува и спокојна што не сум меѓу „заслужните“.

За оние што подзаборавиле или никогаш не го читале „Заробениот ум“, ќе се навратам кратко на поимот „кетман“, кој толку добро ги опишува денешните интелектуалци. Тоа се личности што не само што се помирени со состојбите туку се и горди на својата вештина да ги потиснат и скријат своите вистински погледи на светот и на нештата, при тоа да ги доведат во заблуда сите околу себе, а со цел да остваруваат привилегии. Овие, пак, се состојат (колку прозаично, нели?) во задржување или унапредување на социјалната позиција, стекнување материјални и други добивки, па дури и место во наставнички совет. Според Милош, кетманот има способност да живее со сопствената контрадикција – да зборува едно, а да верува во друго, адаптирајќи се доброволно на секое ново (па и најглупаво) барање што доаѓа од „горе“. Но тој/таа длабоко верува дека ги измамил/а тие што се на позиција на моќ, па негува самоперцепција за слободен мислител и критички интелектуалец. Всушност, образложението е дека тој/таа е слободна личност, која самостојно донела одлука да се покори пред диктатите на општеството или на моќните во него, затоа што „и онака не може ништо да стори“. Кетманот верува дека е доволно итар да остане свој и умен, а сепак да ужива во комфорна позиција во однос на естаблишментот. Тој не е неук за да не ја види стварноста, ја освоил т.н. внатрешна слобода, ама одлучил да не го споделува тоа, затоа што е мудар и рационален. Затоа, сосема е кетмански да се приспособиш на духот на солидарноста, кој владее во една професорска каста, и да останеш воздржан, а насамо или со блиските ќе ламентираш над загубените принципи, етика и правичност.

 Напишав дека намерата ми е да се осврнам на „денешните интелектуалци“, но ако подобро размислам, ова никако не е нов феномен. Да не е така, зарем овие ретки големи и слободни умови воопшто и би ги издвојувале? Сепак, ценам дека никој не смее да се вади на историскиот континуитет, туку мора да се сврти околу себе, ама и да погледне длабоко во себе. Кетмански лажно е да се тврди дека никој од нас не бил во ситуација да се гризне за јазик или да каже нешто што се очекува од него, без оглед дали станува збор за политичка коректност или за нешто што може да го ослободи од непријатности ако (случајно) не му носи полза. Интелектуалците се тие што отсекогаш биле фасцинирани од власта, тие кои и даваат легитимација или понекогаш се обидуваат да покажат како таа треба да се извршува. Професорите не само што не се исклучок туку се и најголеми ентузијасти во воспоставувањето и одржувањето на системот на општествена хипокризија, но и на интелектуално заглупавување. Тие се модел за Милошевиот „професионален кетман“, кој резонира вака: „Со оглед на тоа што се наоѓам во околности над кои немам контрола и бидејќи имам само еден живот, а и тој минува, треба да настојувам да дадам сé од себе. Јас сум корал на дното на морето. Над мене беснеат бури и пловат огромни бродови; сиот мој напор е концентриран на држење за карпата, зашто во спротивно би бил однесен од брановите и би исчезнал, без да оставам трага зад себе. Ако сум научник, учествувам на конгреси на кои презентирам трудови во согласност со партиската линија, но во лабораторијата работам според стриктно научни методи – и во тоа е целта на мојот живот“.

Современиов миг, сепак, е уникатен! Кетманизмот, односно системот заснован на лага, автоцензура, додворување и покорување, достигнува совршеност. Тој преживува низ мимикрија без преседан, затоа што слободата и потрагата по среќата и вистината се загарантирани со највисоките акти. Интелектуалците не само што го прават она што се очекува од нив туку почнаа да веруваат во општественото и во сопственото лицемерство. Кругот е затворен, умот е целосно заробен! Парадоксално, ама денес кетманизмот е пожелен, па дури и за почит. Се вели, интелектуалците настојуваат да го разберат светот, да направат тој да функционира на најдобар можен начин, и сето тоа да го артикулираат и да им го пренесат тоа разбирање на другите. Општеството обезбедува услови за таа нивна дејност, но, како што вели Чомски, тука е постојаната тензија помеѓу задачата доверена од општеството и личната морална одговорност. Базично, задачата се состои во поддршка на постојниот систем (затоа, колешката што го разбрала тоа ме опоменува дека сум „плукала по државата и институциите“), додека моралната одговорност го подразбира обратното, особено кога институционализираната моќ води до дехуманизација, неправда и отуѓување. Затоа, секое општество настојува да ги контролира интелектуалците и да ги елиминира оние што се премногу посветени на својата морална одговорност, кои се одбележани како деструктивци и дисиденти. Современото општество, кое располага со досега невидена техничка, технолошка и информатичка способност, е општество без алтернативи. Минатата година, по повод стогодишнината од раѓањето на Милош, Тони Џуд пишуваше за заробените умови, тогаш и сега, односно таму (Исток) и ваму (Запад). Тој зборува за неспособноста на интелектуалците низ светот да замислат алтернативи, кои живеат во свет закотвен во „бесмртната мисла“ на Маргарет Тачер - „тхере ис но алтернативе“ (т.н. ТИНА-принцип, „не постои друга алтернатива“). Милошевата пресуда е жива и 101 година од неговото раѓање: „главна карактеристика на сервилниот интелектуалец е стравот да размислува со своја глава“. За разлика од интелектуалците до времето на сталинизмот, кои проблемот на контрадикциите меѓу декларираното и стварното го решавале со свесно впуштање во глумење пред јавноста, денес сé почесто се прашувам дали остана место за глума. Што ако не глумат и ако сето ова е резултат на вистинско уверување? Застрашувачки!

 Деновиве, Томаж Мастнак се праша што тоа не е во ред со нас и со нашето гледање на кризата. Слично како и Џуд, тој цени дека дел од објаснувањето лежи во нашата мисловна и имагинативна тромост и развластеност. Неоконзервативната/неолибералната интелектуална офанзива и ширењето на нивниот јазик, реторика, претстави, заедно со дефанзивата на левицата и колапсот на имагинариумот, доведоа до тоа – без оглед на политичката боја – веќе да не можеме ниту да замислиме ниту да претставиме дека би можеле да имаме инаква економија, политика, општество.

Авторката е универзитетска професорка
 
Автор: Билјана Ванковска


http://www.novamakedonija.com.mk/NewsDetal.asp?vest=101011853226&id=13&prilog=0&setIzdanie=22402
Сочувана

veritas

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Европа и САД за историјата на Македониjа
« Одговори #103 на: Ноември 01, 2011, 07:40:08 »

Holocaust Encyclopedia

PERSECUTION OF JEWS IN BULGARIA
 
Beginning in July 1940, Bulgaria instituted anti-Jewish legislation. Jews were excluded from public service, discriminated against in their choice of places of residence, and restricted economically. Marriage between Jews and non-Jews was prohibited.

During the war, German-allied Bulgaria did not deport Bulgarian Jews. Bulgaria did, however, deport non-Bulgarian Jews from the territories it had annexed from Yugoslavia and Greece. In March 1943, Bulgarian authorities arrested all the Jews in Macedonia and Thrace. In Macedonia, formerly part of Yugoslavia, Bulgarian officials interned 7,000 Jews in a transit camp in Skopje. In Thrace, formerly a Bulgarian-occupied province of Greece, about 4,000 Jews were deported to Bulgarian assembly points at Gorna Dzhumaya and Dupnitsa and handed over to the Germans. In all, Bulgaria deported over 11,000 Jews to German-held territory. By the end of March 1943, most of them had been deported to the Treblinka extermination camp in Nazi-occupied Poland.

Jews of Bulgarian citizenship were relatively secure from deportation to German-held territory. However, all Bulgarian Jewish men between the ages of 20 and 40 were drafted for forced labor after 1941, and in May 1943 the Bulgarian government announced the expulsion of 20,000 Jews from the capital, Sofia, to the provinces. (The 1934 Jewish population of Sofia was about 26,000; in that year Jews formed 9 percent of the capital's total population.) Protests staged by both Bulgarian Jews and non-Jews were brutally suppressed by the police. Within about two weeks, almost 20,000 Jews had been forcibly expelled.

Also in the spring of 1943, the Bulgarian government made extensive plans to comply with the Nazi demand to deport Bulgaria's Jews. Significant and public protest from key political and clerical leaders moved King Boris to cancel these deportation plans.

Although Bulgaria was allied with Nazi Germany, for most of the war the Soviet Union maintained diplomatic relations with the Balkan nation. As Soviet forces approached in late summer 1944, however, the Soviet Union declared war on Bulgaria. In October 1944, Bulgaria switched allegiances and declared war on Germany. Bulgaria retained the Dobruja region, which it had acquired from Romania in 1940. After the war, Yugoslavia and Greece took back the territories annexed by Bulgaria in 1941.

In 1945, the Jewish population of Bulgaria was still about 50,000, its prewar level. Beginning in 1948, however, more than 35,000 Bulgarian Jews chose to emigrate to the new state of Israel.

http://www.ushmm.org/wlc/en/article.php?ModuleId=10005355
Сочувана

veritas

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Европа и САД за историјата на Македониjа
« Одговори #104 на: Ноември 01, 2011, 08:46:28 »

Спасяването на българските евреи

http://www.dveri.bg/content/view/3854/321/

http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=834&sectionid=5&id=00004

http://www.dnevnik.bg/sviat/2011/06/21/1110315_oratoriia_vuzpiava_vuv_vashington_spasiavaneto_na/

Президентът на Израел благодари за спасяването на българските евреи



http://www.mediapool.bg/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8A%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%B8%D0%B7%D1%80%D0%B0%D0%B5%D0%BB-%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%80%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%BF%D0%B0%D1%81%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B5%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%B8-news118179.html

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%82%D1%8A%D1%80_%D0%9F%D0%B5%D1%88%D0%B5%D0%B2

Проф. Михаел Бар-Зоар изнесе лекция на тема „Спасяването на българските евреи” пред студенти от Софийския университет.

http://www.uni-sofia.bg/index.php/bul/novini/arhiv/arhiv_na_goreschi_novini/spasyavaneto_na_b_lgarskite_evrei

Интервю на Къдринка Къдринова с израелския представител у нас за българските евреи, за инвестициите, за новия кабинет в Eрусалим, за “Хамас”, за Иран, за войната и мира, за корупцията

http://temanews.com/index.php?p=tema&iid=117&aid=2953

Спасяването на българските евреи е повод за национална гордост, но проявата не е изолирана, а е част от последователна десетилетна политика на етническа толерантност по българските земи. Това каза президентът Георги Първанов в началото на срещата си с Ицхак Навон, бивш президент на Израел. Г-н Навон е у нас като официален представител Държавата Израел за отбелязване на 60-годишнина от спасяването на българските евреи.

http://www.president.bg/news.php?id=657

На среща с правителствената делегация от Израел бяха обсъдени много въпроси, сред които и спасяването на българските евреи

 http://www.cross.bg/1227571

Михаел Бар-Зоар: Нужен е игрален филм за спасяването на българските евреи

 http://e-vestnik.bg/7810/mihael-bar-zoar-nuzhen-e-igralen-film-za-spasyavaneto-na-balgarskite-evrei/

Малцина знаят, че българските евреи са сред създателите на съвременен Израел. Първите евреи от България се преселват в Свещената земя още през 1885 г. Те били около 150 души и създали селището Артув, недалеч от Ерусалим. След Първата световна война няколко десетки български евреи се насочват към територията на днешния Израел, разказва председателят на организацията на евреите в България Максим Бенвенисти. През 30-те години преселниците стават няколко стотици. Със засилването на опасността за евреите след влизането на България в Тристранния пакт и когато в страната се приемат антиеврейски закони, емиграцията продължава.
Най-голям е потокът след 1945 г. и особено около създаването на Държавата Израел. Тогава от 50 000 евреи в България около 45 000 заминават за Израел. България единствена в тогавашния съветски блок разрешава легално заминаване на евреите по техен личен избор. Този жест се цени от Израел не по-малко от спасяването на българските евреи от Холокоста.
Българските евреи са оказали голяма помощ за изграждането на израелската държава и защитата й от нападенията на съседните арабски страни, които я нападат веднага след създаването й по решение на ООН. Голям принос за сигурността на Израел има подполковник Сами Рафаел. Той е служил в Първа българска парашутно-десантна дружина и е участвал във Втората световна. Емигрира в Израел през 1948 г. и създава там парашутно училище, в което се обучава и бившият премиер на Израел Ариел Шарон. Сегашният началник на Генералния щаб на израелската армия Габи Ашкенази също е син на спасили се от Холокоста български евреи. А легендарният бивш военен министър ген. Моше Даян от войните с арабските държави се е учил в българската военна академия. Допреди години началникът на военната полиция също бе от български произход. В списъка на българските евреи, заемали високи правителствени постове, се откроява бившият министър на здравеопазването Виктор Шемтов, който е и депутат в Кнесета.
Но той не е единственият политик от балгарски произход. Емануел Зисман, който преди няколко години бе посланик на Израел в София, също е с български корени. Зисман е бил заместник-кмет на Ерусалим. И предшественикът му като посланик в София Давид Коен също е от България. Шаламуд Шамир, съпругата на бившия премиер Ицхак Шамир, е родена в София.
Новото поколение евреи от български произход, които са родени в Израел, също се отличават с талант и професионализъм, подчертава г-н Максим Бенвенисти. Сред тях има много известни лекари, мениджъри и инженери. Известният в цял Израел кожен лекар д-р Алкалай е син на председателя на Дружеството на българските евреи в Израел Хаим Алкалай, преселник от България. На високи позиции в ръководството на националната авиокомпания на Израел Ел Ал и във военното самолетостроене също има хора от български произход. Сега заедно със своите потомци преселилите се от България в Израел евреи достигат вероятно 80 000 - 90 000 души. Връзката им с България се е запазила през всичките 60 години от провъзгласяването на Израел и продължава да се поддържа. А в израелското общество те се ползват с авторитета на почтени, трудолюбиви и талантливи хора.
Любомир МИХАЙЛОВ

http://paper.standartnews.com/bg/article.php?article=232313



Президентът на Държавата Израел поздрави лично участващите във форума български парламентаристи и членове на България в Европейския парламент. Той разговаря с председателя на Народното събрание Цецка Цачева, която е почетен гост на форума. Цецка Цачева го запозна с актуалната политическа обстановка в България, с приоритетите на българското правителство и го информира за предстоящите президентски и местни избори. Тя изтъкна, че водещ приоритет на страната ни е присъединяването към Шенгенското пространство, за да бъде България надеждна външна граница на ЕС. Пред израелския президент Цецка Цачева представи благоприятната бизнес среда в България, която по думите й предлага много добри условия за чужди инвестиции.

Специално място в разговора между двамата бе отделено на темата за спасяването на българските евреи по време на Втората световна война. „България е в сърцето ми. Тя е най-обичаната страна в Израел, вечно ще бъдем благодарни и признателни за стореното от вашия народ”, заяви президентът на Израел. Според Шимон Перес България има голям потенциал за развитие и двата приятелски народа могат да осъществяват още по-тясно и ползотворно сътрудничество.

http://www.parliament.bg/bg/news/ID/2185

Посланикът на Израел в Копенхаген  Артур Авнон изрази дълбока благодарност към българския народ за спасяването на еврейската общност в България. Той подчерта, че този факт е широко известен в Израел и общността на българските евреи се ползва с висок престиж. Той подчерта, че благодарение на хуманния акт на българското общество през 1943 г. тази е единствената еврейска общност в Израел, която не носи тежкия спомен от лагерите на смъртта.

http://sic.mfa.government.bg/?act=news&do=detailed&id=348



« Последно менување: Јануари 20, 2012, 02:01:34 veritas »
Сочувана