Бугарски Културен Клуб

Ве молиме пријавете (login) или зачленете се (register).

Пријавете се со корисничко име, лозинка и должина на сесија
Напредно пребарување  

Новости:

Автор Тема: Сглобяват китайски коли в Ловеч от 2011  (Прочитано 7994 пати)

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2725
    • Погледај го Профилот
Сглобяват китайски коли в Ловеч от 2011
« на: Февруари 14, 2011, 10:30:36 »



Китайският производител Great Wall Motor Co. ще предлага на европейския пазар хечбека Voleex, като през първата половина на следващата година ще изнася колите за Италия, а по-късно ще сглобява модела в България, като ще го продава и у нас.

Така е заявил пред Automotive News Europe Роджър Гао, мениждър на международния отдел на компанията. Според думите му Great Wall ще започне да сглобява коли в Ловеч през първата половина на 2011 г. Първоначално там ще правят автомобили само за нашия пазар.

Voleex e хечбек с 1,5-литров бензинов двигател. Засега Италия е единствената европейска страна, където Great Wall предлага продукцията си.

Близо 50 000 коли е изнесла компанията през първите единадесет месеца от годината. Основните пазари на марката са Русия и Югоизточна Азия.

В момента сглобяват автомобили Great Wall от внесени части във фабрики в Русия, Виетнам, Индонезия, Иран и Египет. През следващата година китайският производител ще отвори втори завод в Русия, а по-късно и във Филипините и Малайзия.

http://www.cars.bg/autonews/business/720

Първи назначения в ловешкия завод за китайски коли
Сглобяването на автомобили почва в средата на годината
14 Януари 2011

В новостроящия се завод за леки автомобили китайско производство край Ловеч са назначени 26 инженери, съобщи в петък Илия Терзиев, изпълнителен директор на българската компания, която участва в изграждането на завода. Става въпрос за "Литекс Моторс", 92% собственост на Гриша Ганчев и 8% - на Корпоративна търговска банка
Назначените ще заминат на обучение във фирмата – партньор в Китай – "Грейт Уол Мотор", а след завръщането си ще обучат още 40 български специалисти.

През първия етап от строителството на завода ще бъдат назначени 800 работници, а през 2012 година – още 500.

За подготовката на кадрите си българската фирма е сключила договори за партньорство с техническите университети в София и Габрово. Финансирането на обучението е осигурено по програми на Министерството на труда и социалната политика за квалификация набезработни.

Наемането на първите работници и включването им курсовете за квалификация започва още в средата на този месец.

Строителството на завода за автомобили край Ловеч е най-значимият индустриален проект у нас, по който монтажът на нови леки коли и джипове ще започне още през юни – юли тази година, заявяват инвеститорите. В производствените халета , разположени на площ от 429 декара, вече се извършва монтаж на необходимото оборудване

http://www.mediapool.bg/show/?storyid=174817

Първите китайски коли от Ловеч - догодина
 
 
 
понеделник, 13 септември 2010 Ловеч

Първите китайски автомобили от ловешкия завод, ще бъдат произведени през 2011 г., съобщиха от „Литекс Моторс“, българският партньор на китайската компания Great Wall Motors, която през миналата година обяви, че ще инвестира 80 млн. евро у нас. Първоначалните планове бяха производството да стартира в края на тази година.

На строителната площадка край Ловеч е започнало изграждането на конструкцията на четвъртото хале на завода.



Китайските автомобили, които ще бъдат произвеждани в България, са получили международен сертификат за качество и „могат спокойно да се продават в еврозоната“, съобщи Investor.bg.

От сайта на китайската компания става ясно, че се предвижда заводът да има производствен капацитет от 50 хил. автомобила годишно. Във фабриката ще се правят един SUV модел, един пикап и два други пътнически автомобила.

Междувременно българският партньор обяви, че открива първите осем позиции, за които търси специалисти. Фирмата се нуждае от индустриален инженер, инженери за производствения процес и за контрол на качеството, инженер по вътрешнозаводска логистика и други. Изискванията са кандидатите да имат съответното образование и да владеят добре английски език.

Очаква се поради необходимостта от добри специалисти в Професионалната гимназия по механоелектротехника в Ловеч и в Техническия университет в София да бъдат въведени специализирани програми за обучение на работна ръка за завода.

АСН

http://www.standartnews.com/news/details/id/79995/%D0%9F%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B8-%D0%BE%D1%82-%D0%9B%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%87---%D0%B4%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0
Сочувана

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2725
    • Погледај го Профилот
Одг: Сглобяват китайски коли в Ловеч от 2011
« Одговори #1 на: Февруари 14, 2011, 10:41:46 »

Great Wall обяви официално българското си автопроизводство



Именно чрез продуктите на LMC китайският гигант Great Wall ще се опита да пробие в страните от ЕС. Това ще стане много по-лесно с лансирането на българска марка, която ще бъде произвеждана след година и половина в завода на Гриша Ганчев край ловешкото село Баховица.

 

В предприятието, на което бе направена първа копка на 11 май 2009 година, ще се сглобяват и всъдеходът Hover, пикапът Wingle, които ще струват около 12 хиляди евро, както и градският Florid на цена между 6240 и 8000 евро.

 

Направата на първата серия автомобили от класа 4х4 трябва да започне в средата на 2010 г. Втората ще стартира около половин година по-късно - в началото на 2011 г. Първоначалното производство ще е около 20 000 автомобила от всяка серия. Преди това обаче трябва да се изгради заводът в Баховица.

 

Смята се, че китайският производител трудно ще пробие в страните от ЕС със своите марки Great Wall Hover, Wingle и Florid и затова той лансира българската марка LMC.

 

Бъдещата наша кола ще използва производствената линия и платформата, на които се сглобяват китайските возила, но ще използва водещи европейски доставчици. По този начин от завода край Ловеч се надяват, че бъдещата българо-китайска кола ще може да вземе глобален лиценз за продажби в ЕС. Това ще зависи най-вече от въпроса дали ловешкото возило ще може да мине строгите краштестове на EuroNCAP, нещо, което досега не се е удало на нито един китайски производител.

 

Автомобилите на най-многолюдната държава се продават епизодично в Европа, защото не могат да вземат глобална хомологизация. Тя се дава много трудно на отделни модели, на някои дилъри по изключение и не във всички страни от Стария континент. Според мнозина това, че китайските коли все още не се допускат на пазара в ЕС, е политическо решение, защото е ясно, че тези китайски машини са много по-евтини и ще направят също такъв дъмпинг, на какъвто сме свидетели в други отрасли на икономиката.

 

Именно членството ни в ЕС и все още ниската цена на работната ръка са надделели при избора на китайците от Great Wall за нов завод именно в България. Те се надяват, че ще пробият в Европа именно чрез Баховица, пък било то и с българска марка, изписана на радиаторната решетка.

 

От българска страна не е имало никакви спънки по реализирането на проекта, докато в Русия например са поискали от Great Wall по 5000 евро такса за всеки произведен китайски автомобил на тяхна територия.

http://www.greatwall-bg.com/





Great Wall HOVER H5




Great Wall WINGLE




Great Wall FLORID




Сочувана

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2725
    • Погледај го Профилот
Одг: Сглобяват китайски коли в Ловеч от 2011
« Одговори #2 на: Февруари 14, 2011, 10:56:50 »

Производството на електрически автомобили започва в Стара Загора през 2011 г.   
Неделя, 13 февруари 2011 г., 20:58 
 
Британската компания Zero Carbon 2020 обяви за пореден път, че планира да започне сглобяване на електрически автомобили в предприятие в Стара Загора. Производството трябва да започне през второто тримесечие на 2011 година, съобщи Джейми Робъртсън, директор на компанията. Той потвърди намерението на фирмата по време на международна конференция Електромобилите - предизвикателствата на новата мобилност, която се проведе в София.

Първоначалната инвестиция е 6.5 млн.евро, като се планира при добро развитие на пазара, тя да стигне 10 - 20 млн. евро. В Стара Загора ще се сглобяват два модела – за градско използване и спортен модел. Първият модел е разработен заедно с швейцарската Ринспийд.
Моделите, произведени в Стара Загора трябва да издържат пробег без зареждане до 300 км. Сега средният пробег на електромобилите в света е 150 км. Фирмата щe развива модели с т. нар. индуктивно зареждане, т.е. без свързване чрез кабели на устройството за зареждане. Zero Carbon 2020 работи в сътрудничество с друга английска фирма - Liberty E Cars, която също обмисля инвестиции в България, като те вероятно ще бъдат насочени към производство на компоненти за електрически коли (батерии, електроника и др.).
Точно преди година международният фонд Куоръс венчърс съобщи, че е осигурил британска инвестиция за производство на електромобили в Стара Загора, припоня economynews.bg. По-късно инвеститорите бяха в града за проучване на кога модулната поточната линия може да бъде пусната в експлоатация, като се говореше за производство на 4-местна кола, която ще може да развива до 120 километра в час и да изминава до 30 километра с едно зареждане.

В началото на януари 2011 година в Стара Загора 36-годишният електротехник Цветомил Белчев показа изобретена от него електрическа кола. Екологичното возило е създадено само с български части и е предназначено за използване в градска среда. Според Белчев създаването на електромобила отразява неговото виждане за бъдещото придвижване в градска среда. Той е малък, компактен и не замърсява въздуха. Технологичното чудо е със собствено тегло 380 килограма, дълго е 2 метра и 10 сантиметра и високо метър и 57 сантиметра. Двигателите му за трифазни и се зареждат от батерии. Купето отвътре е достатъчно широко и комфортно за шофьора, а багажника му побира 250 килограма. Въпреки малките си размери, возилото се държи стабилно на пътя, категоричен е създателят му.

По време на двудневната конференция в София стана ясно още, че превръщането на обикновен бензинов или дизелов автомобил в електромобил може да струва не повече от 8000 лв., съобщиха преди дни от Индустриален клъстер Електромобили, обединяващ няколко български производители на такива возила, на слънчеви батерии и на зарядни станции за електромобили, както и учени от БАН.
2,50 - 3,00 лв. струва изминаването на 100 км на електричество, което е почти 10 пъти по-евтино от изминаването на същия пробег на бензин.

 

http://www.chambersz.com/%D0%A1%D1%8A%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%8F/5365-%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B2%D0%B0-%D0%B2-%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0-%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B7-2011-%D0%B3

България възражда производството на електромобили?

Градоначалникът на столицата заяви, че вече е подписан меморандум с елразпределителното дружество ЧЕЗ за изграждането на инфраструктура за зареждане на електрически автомобили в столицата.

Фандъкова потвърди, че в най-скоро време ще бъде гласувано решение, с което електрическите автомобили да се освободят от такса за паркиране в синята зона на града. Кметът на София посочи още, че е възможно столична община да закупи служебни електромобили.

http://news.ibox.bg/news/id_2081069043

Британска компания ще произвежда електромобили в Стара Загора

Британската компания Zero Carbon 2020 планира да започне през второто тримесечие на тази година сглобяване на електрически автомобили в Стара Загора. Това обяви лично изпълнителният директор на компанията Джейми Робъртс.

В Града под липите ще се сглобяват два модела – градска версия и спортен модел от ново поколение, които ще издържат до 300 км с едно зареждане. В момента, средния пробег на различните електромобили по света е около 150 км.

Фирмата планира да пусне и модели с т.нар. индуктивно зареждане, без свързване чрез кабели с устройството за зареждане.

 Първоначалната инвестиция за производствените мощности в Стара Загора е 6.5 млн.евро, с намерения при добро пазарно развитие да достигне 10-20 млн. евро.

Zero Carbon 2020 си партнира с друга английска фирма - Liberty E Cars, която също обмисля инвестиции в България в областта на производството на компоненти за електрически коли (батерии, електроника и др.).

http://www.manager.bg/news/britanska-kompaniya-shte-proizvezhda-elektromobili-v-stara-zagora



Сочувана

Корени

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 1070
    • Погледај го Профилот
    • Корени
Одг: Сглобяват китайски коли в Ловеч от 2011
« Одговори #3 на: Мај 09, 2011, 06:22:21 »

Представиха две китайско-български коли

Great Wall Hover и Steed се разкриха на писта Велико Търново.
Два от автомобилите, които компанията Литекс Моторс ще произвежда край гр. Ловеч, бяха предпремиерно показани на провелия се през почивните дни Първи кръг на Български шампионат на затворен маршрут Писта Литекс Велико Търново.

Автомобилите Great Wall Hover и Steed на компанията бяха използвани за официални автомобили на състезанието.




Hover:
Дължина: 4649 мм
Широчина: 1810 мм
Височина: 1745 мм
Междуосие: 2700 мм
Мин. пътен просвет: 194 мм
Преден/заден ъгъл на заход: 30/24°
Обем на багажника: 810-2074 л.
Обем на резервоара: 70 л.

Двигател:
Бензинов редови 4 цилиндров, 2,4 литров, с два горни разпределителни вала и електронно управление на запалването.
Мощност 136 к.с.
Максимален въртящ момент 200 Нм.
Максимална скорост на движение 171 км/ч.


Steed:
Дължина: 5040 мм
Широчина: 1800 мм 
Височина: 1730 мм
Междуосие: 3050 мм   
Мин. пътен просвет: 194 мм
Преден/заден ъгъл на заход: 30/24°
Обем на багажника: 1000 л.
Обем на резервоара: 70 л.

Двигатели:
Бензинов редови 4 цилиндров, 2.4 литров, с два горни разпределителни вала и електронно управление на запалването.
Мощност 136 к.с.
Максимален въртящ момент 200 Нм.
Трансмисия - 5 степенна.

Дизелов редови 4 цилиндров common-rail, 2.0 литров с турбо-компресор с променлива геометрия.
Мощност 150к.с.
Максимален въртящ момент 310 Нм
Трансмисия - 6 степенна.


Както вече знаете строежът на завода,  където ще се произвеждат моделите на китайската марка Great Wall, е в напреднал стадий и се очаква да започне производство през втората половина на 2011 г. Заводът ще стартира с производството на малък пътнически автомобил Voleex, високопроходим SUV Hover и пикап с единична и двойна кабина за пътниците Steed.

Капацитетът на завода ще бъде 50 000 автомобила годишно при две работни смени. Автомобилите, които ще произвеждат у нас са предназначени за пазара на Европейската общност и другите пазари в цяла Европа, и отговарят на всички европейски стандарти и изисквания, твърдят производителите.

http://www.automedia.bg/news/article_12913.html
Сочувана

Корени

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 1070
    • Погледај го Профилот
    • Корени
Одг: Сглобяват китайски коли в Ловеч от 2011
« Одговори #4 на: Мај 09, 2011, 06:26:40 »

Бъдещите коли от Ловеч
Great Wall показа няколко бъдещи модела на изложението в Шанхай.
Great Wall Motors, партньорът на българската компания Литекс Моторс, която ще произвежда автомобилите Great Wall до гр. Ловеч, взе участие на приключилото наскоро международно автомобилно изложение в гр. Шанхай, Китай.





В рамките на изложението Great Wall Motors представи за първи път няколко нови бъдещи модела, сред които SUV возилото Hover IF, пикапа Steed CL и напълно електрическият автомобил Voleex C20 EV.

Първите два автомобила ще се появят на международните пазари съответно през 2013 г. и 2014 г, а електрическия Voleex - още догодина.



Китайската автомобилна компания показа общо 20 автомобила от различни класове и 6 нови високотехнологични двигателя, за които все още не се знае дали ще стигнат до новия завод на Great Wall Motors в България.

От информацията обаче става ясно, че по време на премиерите са присъствали повече от 300 представители от 60 страни, включително и мениджърски екип от Литекс Моторс.

Разбра се също така, че официалната премиера на марката Great Wall за България ще се състои на предстоящия Автомобилен салон София 2011, както и че китайците ще се включат и Рали Дакар 2012 с пилота Zhou Yong, който управлява Great Wall Hover SUV Loong на Рали Дакар 2011 (финишира на 22-ро място в крайното класиране).





http://www.automedia.bg/news/article_12958.html
Сочувана

Корени

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 1070
    • Погледај го Профилот
    • Корени
Одг: Сглобяват китайски коли в Ловеч от 2011
« Одговори #5 на: Јуни 12, 2011, 04:04:49 »

Най-евтиния автомобил в Европа пуска Гриша Ганчев



Най-евтиният автомобил в Европа ще се произвежда край Ловеч. Градският модел Voleex C10, огромният джип HoverH5 и пикапът Steed трябва да излязат от поточната линия в завода на Гриша Ганчев в ловешкото село Баховица до края ва годината.
Voleex C10 ще струва 12-500 лева с ДДС, като в тези пари ще влизат климатик и радиоуредба.В Европа най-малко струва добрата стара лада - ВАЗ 2105, която се предлага за 5000 евро. Руската машина обаче ще бъде спряна от производство в края на годината.r H5. Трите бг коли освен това ще се предлагат с 5-годишна гаранция, такъв ще е срокът и на максималния лизинг. Това означава, че дори и при минимална първоначална вноска от 10 процента - 1250 лв., Great Wall Voleex месечната сума след това ще бъде под 200 лева. Другите два модела на китайско-българското сдружение също чупят ценови рекорд за голям всъдеход и пикап. Great Wall Hover ще започва от Капацитетът на завода в Баховица ще бъде 50 000 автомобила с тенденции за 70 000. Фабриката е разположена върху площ от 500 декара и в нея ще работят поне 2000 души

http://www.plovdivmedia.com/40742.html
Сочувана

Корени

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 1070
    • Погледај го Профилот
    • Корени
Одг: Сглобяват китайски коли в Ловеч от 2011
« Одговори #6 на: Јуни 12, 2011, 04:15:02 »

Мощ, красота, лукс и практичност на Автосалон София 2011

Цитат
26 автомобила бяха показани за първи път в България. На изложението в Интер Експо Център бяха демонстрирани 15 фейслифта, четири спортни версии, три шоу автомобила, два състезателни модела и др

http://www.livesport.bg/news/auto/s/1230970865?%3E?%3E

...


Голямата атракция определено бе при Great Wall. Китайската марка ще върне България на автомобилната карта с производството на SUV, кросоувър, пикап, компактни модели и дори електрическа кола.

















Сочувана

Корени

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 1070
    • Погледај го Профилот
    • Корени
Одг: Сглобяват китайски коли в Ловеч от 2011
« Одговори #7 на: Јуни 12, 2011, 05:59:34 »

Иво Деков: Произведените в България автомобили с марката Great Wall ще бъдат висококачествени и на достъпна цена

Иво Деков – директор „Маркетинг” в „Литекс Моторс” по повод официалното откриване на щанда на Литекс Моторс и Great Wall Motors на Автомобилен салон София 2011 г. и премиерата на марката за България.

http://www.focus-news.net/?id=f17957
Сочувана

Корени

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 1070
    • Погледај го Профилот
    • Корени
Одг: Сглобяват китайски коли в Ловеч от 2011
« Одговори #8 на: Јануари 24, 2012, 03:18:33 »



Great Wall  Voleex C10
http://www.greatwall.bg/models/details/c10

http://www.youtube.com/watch?v=QoyFb4masy4

Технически данни:
Дължина:    3810 мм         Диаметър на обратен завой:    9.9 м
Широчина:    1705 мм         Обем на багажника:    330-1100 л
Височина:    1540 мм         Обем на резервоара:    40 л
Междуосие    2460 мм              
   
Двигател:
Бензинов, редови 4-цилиндров, с два горни разпределителни вала, променливи фази на газоразпределение и електронно управление на запалването.
Обем на двигателя:     1497 куб.см.
Максимална мощност:    97 к.с.
Максимален въртящ момент:    138 Нм
Ускорение 0-100 км/ч:    11,1 сек.
Максимална скорост:    175 км/ч
Среден разход:    7,3 л/100км

Voleex C10 (Волекс) е компактен пътнически автомобил, съчетаващ атрактивен дизайн, високо качество и технологии, следващи съвременните тенденции в световното автомобилостроене. Интериорът на автомобила придава стилен баланс между съвременен дизайн, функционалност и комфорт. Възможностите за максимално използване на вътрешното пространство също са налице при Voleex, благодарение на функционалността на седалките в купето. Автомобилът е с топ ниво на оборудване, включващо климатик, централно заключване, аудио с MP3, 6 високоговорителя и усилвател 4х40W, лети джанти, 4 електрически стъкла, електрически огледала и електрическо сгъване, фарове за мъгла, заден парк асистент, прецизно серво-управление и др.
 
Сигурността е поредният акцент при автомобила благодарение на стандартното оборудване от 4 дискови спирачки, ABS с EBD, спирачен асистент, ESP (опция), въздушни възглавници за шофьора и пасажера (стандарт), странични въздушни възглавници (опция), въздушни завеси отпред и отзад (опция), колани с пиротехнически механизми, обезопасена телескопична колона и т.н.
 
5 години пълна гаранция или 100 000км пробег.

Great Wall Steed 5
http://www.greatwall.bg/models/details/5

http://www.youtube.com/watch?v=0q12Ovcldrw

Steed 5 (Стийд) е модерен пикап, който диктува тенденциите при автомобилите в своя сегмент. Steed отговаря на предпочитанията на потребителите по най-рационалния начин: това е предпочитаният автомобил не само за работна среда, но и за удоволствие. Стандартното оборудване на автомобила включва климатик, ABS + EBD, въздушни възглавници, централно заключване, 16“ лети джанти, аудио уредба с MP3, дневни светлини, задни фарове за мъгла и др.
 
Отличната цена, богатото оборудване, високата надеждност и практичност превръщат Steed в лидер в сегмента и №1 пикап на световните пазари. Steed е 13 поредни години №1 на пазара в Китай и №1 в страни като Австралия, Италия, Южна Африка и други.
 
5 години пълна гаранция или 100 000км пробег.
 
Възможност за данъчен кредит.


Great Wall  Hover H5
http://www.greatwall.bg/models/details/h5

http://www.youtube.com/watch?v=zzy-yUW6x04

Hover H5 (Ховър) е елегантен, практичен и надежден SUV. Моделът е с модерен дизайн, като интериорът осигурява достатъчно пространство и комфорт на пътниците. Предлага се във варианти 4х2 и 4х4 с електронно задвижване и демултипликатор. Автомобилът е с богато стандартно оборудване, което включва автоматичен климатик, ABS + EBD, въздушни възглавници, централно заключване, 17“ лети джанти, 4 електрически стъкла, аудио уредба с MP3, двойно-оптични фарове, LED задни светлини, фарове за мъгла, тъмни задни стъкла, автоматични светлини и датчик за дъжд и др.
 
По-високото ниво на оборудване включва кожен салон с подгряване на предните седалки и електрическа настройка на шофьорската седалка, DVD система, 4-сензорен заден парк асистент с цветна камера и т.н.
 
5 години пълна гаранция или 100 000км пробег. 
 
Възможност за данъчен кредит.

Сочувана