Бугарски Културен Клуб

Ве молиме пријавете (login) или зачленете се (register).

Пријавете се со корисничко име, лозинка и должина на сесија
Напредно пребарување  

Новости:

Прикажи ги пораките

Овој оддел овозможува да ги гледате сите пораки оставени од овој член. Но внимавај можеш да ги видиш истите само од делови на форумот каде имаш пристап.

Пораки - Корени

Страници: 1 2 3 [4] 5 6 ... 72
46
"Трето полувреме" или македонските лъжи за България  http://www.youtube.com/watch?v=XvlZCU_k06Y

48
Провокира ли ни Македония

Цитат
Изборите отминаха. Емоциите ще отшумят. Както обикновено, всяко чудо за три дни. Тогава може и да се огледаме около нас и с изненада ще установим, че се случват и неща, все така важни, все така стратегически, а ние като общество сме ги пропуснали или не сме им обърнали внимание поради всекидневните проблеми за оцеляване, или не сме си дали сметка, че по света няма празно.

Когато ние загърбваме или не сме отчели навреме случващи се събития, те винаги работят срещу нас. Вековната ни история е пълна с такива факти. Едва сега наши евродепутати сигнализирали в писмо до еврокомисаря по разширяването Щефан Фюле, че в Македония се прави филм, който фалшифицира исторически факти относно депортирането на евреите през Втората световна война от региона и се подготвя нова манипулация на историята, като за целта се използва филм, спонсориран от македонското правителство, за футболен мач между ФК ”Левски” и ФК ”Македония” от шампионата на обединената по това време футболна лига на България.

Целта на този филм „Трето полувреме” е да се постигне пропаганден ефект върху зрителите в страната и евентуално в чужбина чрез силата на художественото въздействие, но всъщност се явява поредната фалшификация, чрез която България ще бъде представена в негативна светлина. Филмът се спонсорира и от фонд „Холокост срещу евреите от Македония” и македонската еврейска общност, т.е. става още по-заплетено. Странно е защо не се реагира по-рано тази година, когато в Македония се откри музей на холокоста, открит по македонски - помпозно, чувствено и с много гости, най-впечатляващи тези от Израел. Почита се паметта на загиналите по време на войната евреи, които с немски влакове са били изпратени в лагерите на смъртта.

11 хиляди евреи от Вардарска Македония и Беломорието са намерили смъртта си по този мъчителен начин вследствие на водената нацистка политика и идеология, но България е спасила в същото време своите около 50 000 евреи, спасени благодарение на усилията на цар Борис III, православната църква, Народното събрание в лицето на своя зам.-председател Димитър Пешев от Кюстендил, както и от гражданството, което е залягало по релсите, за да не тръгнат влаковете от гари като Кюстендил. Антибългарската реторика по време на откриването на този музей е внушавала, че България е виновна пряко за факта, че тези евреи мъченици не са имали шанса да бъдат спасени от гражданско общество, църква или власт в Македония.

Смешното в случая е, че в музея е поставен влак, на който пише БДЖ с прясна боя и се внушава, че с него са депортирани евреите, но по онова време означаването на нашите железници е било съвсем друго - все пак сме били Царство България. А сега с този филм за футболния отбор „Македония”, който участва в държавното футболно първенство в Царство България в периода 1941-1944 година, се очаква да се разкаже как зверски е бил убит треньорът на скопския отбор, евреинът Илеш Шпиц, докато той всъщност е бил спасен, като е свален от влака на гара Вранье, източно от днешно Косово, и така е избегнал съдбата на депортираните си съграждани. Това е станало с участието на полицейски началник. Филмът спекулира с трагичната съдба на депортираното еврейско население от Македония и Тракия, като вината за това се приписва единствено на българите, но не и на самите немци и дори в македонските медии се говори за „български фашистки окупатор”, за „фашистка България”, за „нацистка лига” и т.н., все термини от арсенала на старите югославски клишета.

Така се вменява вина на българския народ, и то след като самата България е спасила своите евреи и се гордее с това, с право очаква и благодарност, защото в Европа само ние и Дания сме постъпили по този начин в онези зловещи времена. В днешно време да си служиш с езика на омразата, да ровиш в миналото с нечисти помисли, за да обосновеш тезата, че собственият ти народ няма нищо общо със съседа, това вече не е въпрос само на „самоупределуване”, на „идентичност”, а и на самоизолация, която не е в интерес на самата Македония. Защото поставя под съмнение желанието й да стане член на ЕС, където междудържавните отношения и съседски спорове се решават в диалог и доброжелателност.

Не стигат проблемите с дългогодишния спор за името с Гърция, ами сега се провокират и нови политики на омраза към съседите, по-специално към България. И то в период, когато Европейската комисия, в лицето на еврокомисар Фюле, предупреди, че ако не се направят реформи в ключови области и ако продължава същото положение в страната, тя може и да не получи препоръки за преговори за членство в ЕС. Това беше и същността на доклада на ЕК за Македония, което предизвика гневни реакции в Скопие, но всъщност целта беше да се отвлече вниманието от изоставането на страната от нейните съседи, които получиха покани за преговори и имат своите успехи в традиционните за Балканите проблеми като корупция, съдебна система и безработица.

Е, за Сърбия е малко по-различно. Дали тази критика към препоръките в доклада на ЕК е продуктивна и дали не застрашава позициите на страната, е въпрос на самата Македония. Но ние не би трябвало да сме толкова безразлични, когато външният министър на Македония, който наскоро беше и у нас, иска официално обяснение за неизползването на определението „македонски” при споменаването на езика и нацията от Фюле. Организираните „протестни писма” на академични, неправителствени, младежки и други среди в Македония към еврокомисар Фюле показва само страх от изолация и от възможността това да стане официална позиция на ЕС. В тази връзка Фюле само посочи, че дори да се реши спорът с името на Македония, от реформите ще зависи в бъдеще дали страната е готова или не за преговори с ЕС.

А реформи едва ли се правят само с построяването на мегаломански паметници в центъра на Скопие, и то отново на исторически личности, които най-често са общи за съседните държави. А за „Триумфалната арка”, която сега се издига в столицата, самите македонци казват, че сега се строи арка, а после ще чакат триумфа. Защото те имат въпроси към управляващите, които са свързани със свободата на словото, упражнявания натиск върху медиите, отчета на публичните разходи, ефективната борба срещу корупцията, контролът при прилагането на европейските закони и т. н. познати и на нас проблеми.

Но на нас не би трябвало да ни е „все едно”, а медиите ни да мълчат поред въпроси, които се отнасят до изграждане на европейски дух, когато имаме своите официални контакти с македонските власти. Това не включва езика на омразата и използването на средства като филми, книги, паметници, които не само са неточни, но и обидни и внушават, че българският народ е бил инструмент на фашистка идеология, а това е дори „провокативно”, както се изрази наш евродепутат. Има какво да се дискутира по темата в нашето общество. Въпросът е дали нашето МВнР е готово.

http://novinar.bg/news/provokira-li-ni-makedoniia_MzczMjszMQ==.html

49
Брюксел ще провери македонския филм, обвинен в насаждане на омраза срещу България

Цитат
Европейската комисия ще вземе отношение по македонския филм "Трето полувреме", за който български евродепутати от различни парламентарни групи заявиха, че насажда омраза срещу България. Брюксел обаче ще изчака приключването на снимките на филма преди да го направи съобщи днес говорител на Еврокомисията, цитиран от БТА.

Доколкото знаем, филмът все още не е завършен, ще изчакаме да видим крайния продукт, заяви говорителят.

В края на октомври българските евродепутати Андрей Ковачев (ЕНП), Евгени Кирилов (ПЕС) и Станимир Илчев (АЛДЕ) изпратиха писмо до еврокомисаря по разширяването и политиката на съседство Щефан Фюле "в отговор на безпокойството на граждани и неправителствени организации от възможно допълнително увеличаване на напрежението между София и Скопие чрез изопачаване на историята".

Депутатите мотивираха писмото си с публикации в медиите, според които в Македония са започнали снимките на международната филмова продукция "Трето полувреме", чието действие се развива през Втората световна война, а "сценарият ясно показва, че се търси насаждане на омраза срещу България".

Тримата евродепутати отбелязват, че филмът е обявен за проект от национален интерес за македонската държава и по тази причина македонското правителство е осигурило 1 млн. евро, или близо половината от бюджета на продукцията.

В писмото се посочва, че подкрепата на македонската държава за този проект е в пряк разрез с текстовете на две резолюции на Европейския парламент, оценяващи напредъка на Македония по пътя й към членство в Европейския съюз. Ковачев, Кирилов и Илчев настояха еврокомисар Фюле да постави въпроса за използването на езика на омразата към България в този филм в официалните си контакти с македонските институции по повод процеса на присъединяване на Македония към ЕС.

http://www.dnevnik.bg/evropa/novini_ot_es/2011/11/04/1196527_brjuksel_shte_proveri_makedonskiia_film_obvinen_v/

50
Хумор / Одг: Президентски хумор
« на: Октомври 22, 2011, 11:56:51  »



51
Хумор / Одг: Президентски хумор
« на: Октомври 20, 2011, 08:05:57  »
Изповедта на Ламбо:
Цитат
Срамувах се, когато Жан Виденов съсипа България. Срамувах се, когато бях министър в тройната коалиция. Срамувах се, че съм професор и министър на културата, а пиша "Збогом". Срамувах се, че събираме пари за болни чрез sms-си под патронажа на Първанов. Но си траех като истински социалист. Защото истинският социалист срама си няма.



 :D ;D

52
Пред-регистрацията е минала, но тя НЕ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА за гласуване!

Престани да всяваш смут и да заблуждаваш хората, че не могат да гласуват!  >:(

къде по дяволите съм писал че не могат да гласуват и кое те наведе на тази странна мисъл.  :o

Цитат
За вас от доста време се носят легенди, но продължавам да се надавам да срещна изключение...

Нещо повече за легендите може ли?  8)
Слаба грамотност, липса на критично а често и друго мислене, хронично прекаляване с некачествен алкохол.

Подкрепа, ставаш ужасно досаден, занимавайки хората със себе си и своята "непогрешимост"!
В последните години става малко трудно просто да нарочваш, обвиняваш и гониш хората, които не харесваш или където издишаш, а? Май само ДПС и ВМРО я съхраниха тази традиция от не толкова далечното минало.

53
за Наполеон се смятам  :)

За вас от доста време се носят легенди, но продължавам да се надавам да срещна изключение...

"Заявете навреме желанието си да гласувате за да са подготвени технически!"
>>
"Срока за заявяване мина"
>>
Липсата на заявление не е основание да не се гласува!
И какво като е минало пред-регистрирането?
Против гласуването ли агитираш, Подкрепа?  :o


 :-X

Понеже знам че с вас не се спори - е, добре, заявявайте. Мир да има.

54
Излез от филма

брой до 10 (или повече при възможност)

прочети пак последните няколко поста

55
Времето за уведомяване съм имал предвид
очевидно

56
Вести од културниот живот / Одг: Островът
« на: Октомври 10, 2011, 03:13:53  »
"Островът" - метафора за границите, които сами си поставяме

"Островът е една вечна метафора за границите, които можем да си поставим", каза режисьорът на най-новият български филм Камен Калев, часове преди официалната му премиера тази вечер.

"В началото концепцията за филма се основаваше на темата за любовта. До къде можем да стигнем с усещането си за обич и колко деструктивна може да бъде тя. Във времето тази драма ми ставаше все по-безинтересна. Фокусът ми се насочи към главния герой и освобождаването му от границите, които той сам си поставя. Тази трансформация ми беше по-интересна", разказа режисьорът.

Той определи филма си като историята на съвременния човек. "Не трябва да забравяме, че все още сме биологичен вид. Не всичко е печалба, човек трябва да се върне към сърцето си", обясни Калев. Според него това трябва да е основната цел на културата - "да задържи духа на хората жив, а не да се превръща в машина за пари. Филмите трябва да събуждат хората и да ги връщат обратно към живота".

"Едно е да излезеш гол на улицата по собствено желание, а друго е да излезеш гол, защото някой друг ти казва да го направиш", каза още Калев, според който това е основното послание на филма му. Освобождаване от личните страхове и стремеж да живееш живота, който искаш, а не този, който хората казват, че трябва.

Силно въздействащ е бил и сценарият и за главния персонаж във филма – Туре Линдхардт. "В началото, когато хванах сценария, не можех да го пусна много дълго време. Усетих нещо, бях шокиран и въодушевен от една чисто човешка тема – да излезеш от черупката и да се чувстваш свободен да бъдеш себе си. И това беше добре, защото когато имаш противоречиви чувства, знаеш, че трябва да приемеш ролята", сподели актьорът. От работата си с български актьори, той остава с много топли спомени. "Българите са хора, които работят здраво и не са претенциозни като американците", обясни Линдхардт.

Филмът "Островът" разказва историята на любовта на Софи (Летисия Каста) и Данийл (Туре Линдхардт) - това са главните персонажи във филма, чието пътуване до България за лятната отпуска остава незабравимо за цял живот. Жегата и малцината мистериозни обитатели на мястото силно влияят на настроението и развоя на събитията там. Островът постепенно изважда наяве техните дълбоко погребани страхове и това поставя любовта им на изпитание. За да го преодолеят, те трябва смело да скочат в неизвестното.

Официалната премиера на филма е довечера в "Народния театър" Иван Вазов, който ще отвори вратите си в 19:00 часа. /БГНЕС

http://video.bgnes.com/view/26678

57
Вести од културниот живот / Одг: Островът
« на: Октомври 10, 2011, 03:11:01  »
Островът на Калев след Кан

Малко след международната премиера на "Островът" на кинофестивала в Кан, вече има и отзиви от гостуването на престижното събитие.

Новият филм на Камен Калев предизвика бурни дебати и безспорно провокира френската критика. В деня след премиерата, в продължение на шест часа, Летисия Каста, Туре Линдхард и самият Камен Калев разговаряха с медиите. Някои бяха раздвоени и объркани, а други екзалтирани от "Островът".

Летисия Kаста, която не скри желанието си да работи по бъдещи проекти с Калев, радваше почитателите си с автографи, а партньорът й във филма - Туре Линдхардт, я изненада със специален подарък. Двамата актьори прекараха цял ден на плажа на т.нар. Петнадесетдневка на режисьорите, което е и официално обособеното място за даване на интервюта.

Cineuropa сравниха филма със "съновидение" и го определиха като микс от "философски екзистенциализъм и маскарад" едновременно.

Screen" коментира: "Зрителите, които обичат изненадите, не бива да четат предварително нито синопсиси, нито ревюта, а просто трябва да влязат в киното с отворени възприятия и да отдадат на филма стопроцентовото си внимание. С еклектичен актьорски състав и безстрашни амбиции, тази определено смахната авантюра несъмнено ще раздели публиката на лагери: от "Вие шегувате ли се?" до "Еха, жестоко беше!", но така или иначе ще даде повод за разговор, дори и разговорът да започва с: "Това пък какво беше?"

"Островът е филм за болезненото пробуждане. Заснет по майсторски начин, този филм е философска покана да вземем живота си в ръце и още веднъж приписва на Калев изключителен и авторски почерк в умението да разказва истории", коментира Филип Жан от френското списание 24 images.

"Островът поставя под съмнение естеството на идентичността и необходимостта на всеки човек от самоопределяне с общоприетото; нужда, която е подбудена и се корени в нас, наложена ни от обществото и в рамките, в които съществуваме. Режисьорът поставя човека в един свят, където границите между въображение, фантазия и реалност не съществуват. Кои сме ние, кой може да каже "аз", докато всички мечтаем един ден да живеем живота на някой друг" - това са някои от въпросите, които задава Гийом Ричард в коментара си за "Островът", предназначен за Universciné Белгия.

Тези дни стана ясно, че носителят на "Грами" и номинация за "Оскар" Том Уейтс официално ще предостави правата на едно от парчетата си за саундтрака на "Островът". Прочутият американски певец, актьор и композитор има общо 27 роли в киното и пише музика за над 100 филмови саундтрака, сред които са "Боен клуб" на Дейвид Финчър, "12 маймуни" на Тери Гилиъм, "Нощ над земята" на Джим Джармуш и много други.







http://www.zar.bg/view_article.php?article_id=12332

58
Вести од културниот живот / Островът
« на: Октомври 10, 2011, 03:07:44  »


"Островът" на Камен Калев тръгва по кината от 14 октомври

Дългоочакваната премиера на новия филм на българския режисьор Камен Калев “Островът” е след броени дни. Лентата тръгва по кината от 14 октомври, а официалната премиера е в понеделник вечерта в Народния театър “Иван Вазов”.

На събитието ще присъстват актьорите Туре Линдхардт, Бойка Велкова, Михаил Мутафов, Руси Чанев и екипът на филма – режисьорът Камен Калев (“Източни пиеси”), композиторът Жан-Пол Вал, изпълнителният продуцент Елица Кацарска, Стефан Пирьов и др.

“Островът” разказва любовната история на Софи (Летисия Каста) и Данийл (Туре Линдхардт) – главните персонажи във филма, чието пътуване до България за лятната отпуска остава незабравимо за цял живот. Жегата и малцината мистериозни обитатели на мястото силно влияят на настроението и развоя на събитията там. Островът постепенно изважда наяве техните дълбоко погребани страхове и това поставя любовта им на изпитание. За да го преодолеят, те трябва смело да скочат в неизвестното.

Самият Камен Калев каза за филма си часове преди българската му премиера, че "Островът" е една вечна метафора за границите, които можем да си поставим".

"В началото концепцията за филма се основаваше на темата за любовта. Докъде можем да стигнем с усещането си за обич и колко деструктивна може да бъде тя. Във времето тази драма ми ставаше все по-безинтересна. Фокусът ми се насочи към главния герой и освобождаването му от границите, които той сам си поставя. Тази трансформация ми беше по-интересна", разказа режисьорът.

Той определи филма си като историята на съвременния човек. "Не трябва да забравяме, че все още сме биологичен вид. Не всичко е печалба, човек трябва да се върне към сърцето си", обясни Калев. Според него това трябва да е основната цел на културата – "да задържи духа на хората жив, а не да се превръща в машина за пари. Филмите трябва да събуждат хората и да ги връщат обратно към живота". Калев подчерта, че “Островът” се различава коренно от предишния му филм - “Източни пиеси”, който обра овациите на публиката и критиката.

“Източни пиеси” е награждаван на фестивали в Токио, Варшава, Братислава и Лас Палмас, а през 2009 г. предизвика положителни отзиви на престижния кинофестивал в Кан в рамките на "Петнадесетдневката на режисьорите". Премиерата на “Островът” бе именно на тазгодишното издание на фестивала в Кан.

http://www.mediapool.bg/%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%8A%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD-%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B2-%D1%82%D1%80%D1%8A%D0%B3%D0%B2%D0%B0-%D0%BF%D0%BE-%D0%BA%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BE%D1%82-14-%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B2%D1%80%D0%B8-news184930.html

60
Доста груб гаф.

Къде точно сайта на МВнР е това?

Страници: 1 2 3 [4] 5 6 ... 72