Бугарски Културен Клуб

Ве молиме пријавете (login) или зачленете се (register).

Пријавете се со корисничко име, лозинка и должина на сесија
Напредно пребарување  

Новости:

Прикажи ги пораките

Овој оддел овозможува да ги гледате сите пораки оставени од овој член. Но внимавај можеш да ги видиш истите само од делови на форумот каде имаш пристап.

Пораки - bagain

Страници: 1 ... 4 5 [6]
76


Честито Рождество Христово,братя и сестри!Божията благодат да бъде с вас и всички които обичате!
НАЗДРАВЕ!!!

77
Празникът на св. св. Кирил и Методий в Скопие


Манифестация в Щип след освещаване паметната плоча на Тодор Александров, 1942 г.


Стар македонски четник от Крушевско


Молебен в двора на църквата "Св. Климент" в Охрид ( 2.7.1941 г.)


Българските войски влизат в новоосвободена Македония, възторжено посрещнати от населението




Посрещане на български кавалерист



Строителството на жп линията Куманово - Гюешево


Тържество в Скопие в чест на Мара Бунева

МАКЕДОНИЯ 1941
                                     Възкресението

(или как бе посрещната Българската армия в Македония през Втората световна война)

http://www.promacedonia.org/bugarash/mac1941/mac41.html










78
Документи / Одг: Исторически документи
« на: Октомври 17, 2010, 09:23:23  »
Ню Йорк Таймс:



Вестник "Политика" за атентата срещу Велимир Прелич



И нещо много интересно - Свидетелството (дипломата) на Гьорче Петров, където за народност пише ПРАВОСЛАВЕН БЪЛГАРИН :D :D :D









79
Галерия "Македония" / Македония в снимки 1941- 1944
« на: Октомври 17, 2010, 08:25:08  »
Това е един не много известен период от историята на Македония..........





Откриване на Юнашкиот събор во Битола





След Юнашкия събор


Една от многото знакови снимки от този период


Щип същия период.....



Охрид
......


















80
Средновековна историја / Одг: Цар Самуил
« на: Октомври 17, 2010, 07:30:57  »
Компетент ти си си се същия , въртиш, сучеш , правиш ,чиниш , ама се към руското го увърташ .
Тая възстановка дето я показваш е правена в Москва през 80 години на 20 век.


Па не ти ли се струва че ногу прилича на руски мужикбе.
 "Българският цар Самуил е в Москва – тази вест звучи абсурдно, освен ако не се уточни, че става дума за възстановка на образа на българския владетел, направена в средата на 80-те години на миналия век в известната Лаборатория за антропологична реконструкция, основана от Михаил Герасимов.

От Москва ви предлагаме кореспонденцията на Чавдар Стефанов.

Има няколко версии с българска и гръцка следа как перфектна отливка от черепа на цар Самуил е попаднала в средата на 80-те години в Москва. Главното за мен е, че експертите в световно-известната лаборатория са убедени:

"Черепът е на българския цар Самуил. Той е национален герой на България, опитал се да възстанови българската държавност и да обедини всички български земи срещу византийското владичество", подчертава сегашната ръководителка на Лабораторията Татяна Балуева. Отдавна бях чул за череп на някакъв български цар в Москва, но опитите ми за издирване бяха безуспешни. Все пак накрая късметът ми се усмихна и попаднах в Лабораторията, която се оказа по московските мерки "в съседство" с кореспондентския ни пункт"................

http://ide.li/article2072.html


Тази българската възстановка е правена според всички съвременни изисквания на науката антропология. 



http://history.rodenkrai.com/new/vladeteli/car_samuil_997_do_6_oktomvri_1014_.html

81
Личната кореспонденция на ТИТАНА Гоце Делчев в която самият той се самоопределя като БЪЛГАРИН
"София 5/1 99 г.

Колйо,

Всичките ти писма, досега изпратени от теб и чрез теб, съм получил. Отцепленията и разцепленията никак да не не плашат. Действително жалко е, но що можем да правим, когато си сме българи и всички страдаме от една обща болест! Ако тая болест не съществуваше в нашите прадеди, от които е наследство и в нас, немаше да попаднат под грозния скиптър на турските султани. Наш, разбира се, дълг е да не се поддаваме на тая болест, но можем ли същето да направим и с другите лица? Пък имаме заето и нещо от гърцките болести, а именно — колко[то] глави, толкоз капитани. Пустата му слава! . . . Всеки иска да блесне, па не знае фалшът и на тоя блесък. Вай на тез, над страданията на които всички тез комедии, дет се разиграват.

Колкото за пролет, почти нищо нема определено, което е много печално, но вервам и това ще се изясни.

Чакам нари да купим кримкови патрони, та не ще има нужда да се прави сменка с манлихерови.

Кардашите от Перник искат револвер, но пари не се сещат да пратат, като че ли ния ги имаме веч в кърпа вързани. Колкото за мартинка, за която получих 2 лири турски, искам от теб съвет: оттук да им взема или оттам ти ще им вземеш? Ако имате тамо некоя наша, добре ще направиш да им я проводиш.

Кажи на брата ми да пише писмо дома.

С поздрав
Гоце

Р. Р. Тук приключените са за Перник, от които едното е за Дико, от когото вчера се получи една телеграма от Рила. Узнай дали не е там, че още тамо да се предаде предназначеното за него. На перничани им пиша, че мартината ще я получат, а револвера — когато пратат пари.

Същи"




http://www.promacedonia.org/gd2/gd_3.html#85


82
Средновековна историја / Одг: Цар Самуил
« на: Октомври 17, 2010, 05:56:42  »
Добре дошъл bagain!
Добре заварил,  ohrid1941 :)

А ето нещо интересно и за последните дни от живота на славният ни Цар Самуил.


"Цар Самуил е починал на 70 години от тежка рана в областта на лявото слепоочие и ухо. Това заяви директорът на Института по антропология към БАН член-кореспондент проф. Йордан Йорданов.

Вероятно българският владетел е искал да се защити в битка и е вдигнал двете си ръце нагоре, при което те са били счупени, каза професорът при представянето на реконструирания череп на българския владетел.

Самуил не е бил лекуван, тъй като счупените кости са започнали да зарастват много накриво.

Освен това, сигурно не е можел да се храни, тъй като е била повредена и долната му челюст, каза проф. Йорданов.

Реконструкцията на черепа е продължила четири месеца и половина, а гипсовата отливка е била предоставена от директора на Националния исторически музей Божидар Димитров.

Скелетът на българския владетел е открит в саркофаг на южния бряг на Преспанското езеро, който е на гръцка територия, през 1969 г. Тогава гръцкия археолог Николаос Муцопулос намира четири саркофага и само един от тях не е ограбен. Той предава черепа и три кости на българските учени".

http://www.dnes.bg/obshtestvo/2008/03/20/car-samuil-e-pochinal-tejko-ranen-i-nelekuvan.49167

Тука може да се прочете още за Цар Самуил САМОДЪРЖЕЦ БЪЛГАРСКИ,както и да се види пълната реконсктрукция на неговият череп- демек как е изглеждал приживе.


http://history.rodenkrai.com/new/vladeteli/car_samuil_997_do_6_oktomvri_1014_.html





83
Надписът на Битолската черква "Свл Неделя"
Безбожна ръка се е опитала да унищожи надписа "Българите"



84
Вижте тука кой е командир на Бригадата и кой е кондир на Дружината в Македоно-Одринското Опълчение на Българската армия през Балканската война


85
Возрожденци / Кузман Шапкарев
« на: Октомври 17, 2010, 04:03:19  »

Един от първите български фолклористи и етнографи К. Шапкарев е роден в Охрид, където при вуйчо си Я. Стресов получава и първоначалното си образование. Неговата учителска 'практика започва от момента, в който заедно с Я. Стрезов открива частно училище и продължава повече от 30 години. След Освобождението К. Шапкарев прекарва известно време в Пловдив, като нотариус в Окръжния съд в Сливен, в Стара Загора, като мирови съдия във Враца, в Орхание (дн. Ботевград). От 1900 г. е редовен член на Българското книжовно дружество (дн. Българска академия на науките). Но учителската дейност е една от основните в живота му: К. Шапкарев учителству-ва в Струга, в Охрид, в Битоля, в Кукуш, в Прилеп, основава мъжка и девическа гимназия в Солун. Навсякъде, където учителствува, подпомогнат от други ярко изявени български възрожденски дейци, той въвежда обучение и по български език, по българска история. За нуждите на своята широка и новаторска учителска практика К. Шапкарев написва и издава няколко учебника: „Български буквар . . ." (1868), ,,Голяма българска читанка" (1868), „Майчин язик . . ." (1874), „Кратко землеописание" (1868), „Кратка свещена повестница ..." (1868), тъй като учебниците, пратени му от Пловдив (от Хр. Г. Данов и Др. Манчев), били недостатъчни. Учителската дейност на К. Шапкарев е толкова сериозна, че някои изследователи наричат времето на неговото учителствуване нов етап в развитието на българската просвета. Той самият взема дейно участие в учителските събори, свикани в Прилеп, където се разискват професионални и обществени въпроси. Едновременно с напрегнатата си учителска дейност К. Шапкарев участвува дейно в обществения живот — сътрудничи като дописник на много вестници и списания (Цариградски вестник, Гайда, Македония, Право, Съветник, Читалище, Българска пчела и др.). Публикува статии като „Описание на Кукушкия каймаклък", „Описание на учебните заведения в Кукушко", „Полеянска епархия", „Охридските девически български и гръцки училища" и др. Поддържа връзки с много възрожденски дейци. Така на Г. С. Раковски изпраща народни песни и сведения за черковната борба. Познавайки отлично миналото и настоящето на народа, той постоянно полеми-зира с погрешни схващания: „Сръбските великоидейни напрежения и нашите учени" (1888), „Няколко бележки върху македоно-славян-ския сборник на П. Драганов" (1895) и др. Активно се интересува от въпроси, свързани с езика, бита, историята на народа си. Като най-съществен резултат от тези интереси се появяват неговите етнографски и фолклорни проучвания: Сборник от народни старини. Събрал в Македония К. Шапкарев. Т. III. Български народни приказки и верования. Пловдив, 1835 ; Русалии. Древен и твърде интересен български обичай, запазен и до днес в Южна Македония (1884) ; Сборник от български народни умотворения (1891—1894). Ето как формулира самият К. Шапкарев необходимостта от издаването на този си труд пред българското правителство: „Най-главната причина, поради коя то в сегашно време най-много желаех да се издаде сборникът ми, е тая, че появлението му щеше да осветли учений славянски свят по-осязателно в неоспоримостта на правото ни по отношение на наро-донаселението в ония македонски страни, върху които най-много претендират съседните ни народности сърбите и гърците." Сборникът е издаден с помощта на М. Дринов и Ив. Шишманов. Към материалите, публикувани в сборника със завидна за времето си филологическа прецизност и филологически коментар, К. Шапкарев се отнася много сериозно по отношение на тяхната достоверност. Не са пренебрегнати отделни варианти на приказките и песните (тъй като представят извънредно широка географска област), а накрая е приложен и показалец. К. Шапкарев оставя и огромно богато ръкописно наследство, днес в архива на Българската академия на науките.



http://www.promacedonia.org/bugarash/prerodbenici/shapkarev/shapkarev.html

87
Средновековна историја / Одг: Цар Самуил
« на: Октомври 17, 2010, 03:33:45  »
"Eнциклопедия Британика" за Цар Самуил



88
Документи / Одг: Исторически документи
« на: Октомври 17, 2010, 12:58:54  »
Егейци искат да се заселват в България от Югославия

Българска Мъжка Гимназия в Битола






Страници: 1 ... 4 5 [6]