Бугарски Културен Клуб

Ве молиме пријавете (login) или зачленете се (register).

Пријавете се со корисничко име, лозинка и должина на сесија
Напредно пребарување  

Новости:

Автор Тема: Македонизмът е бил създаден от гърците  (Прочитано 77231 пати)

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот

Днес Македониja се бори с Гърция за признаването на на нейното име. Но парадоксът е, че гърците са създали македонизмот като идеология и гърците първи са нарекли българите от Югозападна България македонци.

"В същност през първите десетилетия на 19 век в днешната географска област Македония е била наричана Долна Мизия (това име се среща още у Климент Охридски, назован в Пространното житие на Теофилакт-глава 20, параграф 61 "пръв епископ на българския език"), Долна България, Долната земя, а не Македония. Името Македония, с което през Средновековието е била назовавана само част от Тракия, в началото на 19 век е било напълно неизвестно на балканските славяни (1). Неговата употреба за означаване на днешната географска област Македония е дошла през миналия век от средите на европейските хуманисти и на гръцките възрожденци. Интересно е, да се посочи и мнението на Кузман Шапкарев по този въпрос, изразено в едно негово писмо до Марин Дринов: "Нъ по-чудно е името Македонци, както некои мислят от самата наша интелигенция...Народът обаче в Македония не знае нищо за това архаическо, а днес с лукава цел от една страна и с глупешка от друга подновено прозвище; той си знае постарото: Бугари, макар и неправилно произнасяно, даже освоявано си като собствено и преимуществено свое, нежели за другите Българи.  За това ще видите в предговора на изпратените ми книжции" (писмо от 25 май 1888 г.)(2).

Следователно съвсем неоправдано е да се твърди, че населението на Македония, където през миналия век започва Възраждането и борбите за черковна независимост на българите, е представлявало народност или нация, отделена от българската, с друго, с "македонско" национално съзнание. Тъкмо обратното-както в никой друг район на тогавашна България, литературата в Македония е изпълнена със страстна защита на българското име  и на българското съзнание на македонското население. И тая защита съвсем  не е била породена от някакви тенденции в Македония за създаване на македонско национално съзнание, а е била естествена реакция срещу гръцките домогвания в този край, които са били по-силни там, отколкото в Дунавска България или Тракия. И докато напр. хърватските писатели през 19 век назовават своя език не само хърватски, илирски или словински (словенски, славински), но употребяват и регионалните названия босански, дубровачки и сланонски, а словенците назовават  езика и народността си крански или виндски (в зависимост от съответната географска област), в България се наблюдава тъкмо обратното явление-всички български книжовници и общественици от 19 век и преди това, независимо дали са в Мизия, Тракия или Македония, с рядка последователност се наричат българи, а езика си назовават български.

1. Виж N. P. Andriotes, History of the Name "Macedonia", Balkan Studies, N 1, Thessalonike, 1960, стр. 147.

2. Виж П.Динеков, Писма на Кузман Шапкарев до проф. Марин Дринов, Македонски преглед, IX, 1934, кн.2, стр. 55.


Цитата от: Единството на българския език в миналото и днес, София 1978, Издателство на БАН.

http://www.promacedonia.org/bugarash/ed/index.html

http://books.google.com/books?id=gh4IE6toGJMC&pg=PA27&dq=bulgarians+bulgars+Macedonia+Ottoman&lr=&as_brr=3&cd=13#v=onepage&q=&f=false
« Последно менување: Февруари 14, 2016, 06:32:11 veritas »
Сочувана

shop

  • Newbie
  • *
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 5
  • Bugarija vo srceto.
    • Погледај го Профилот
Одг: Македонизма е бил създаден от гърците
« Одговори #1 на: Јуни 08, 2009, 04:55:22 »

Abe vidi Bugarija 1913 zaradi razni faktori, medju drugite i ne promislenite potezi na Gen. Sava Savov ja izgubi Kutmichevica i dobar del od zapadna Mizija.

Eve ti ja Ungarija so GDP poveke od dvokraten od Srbija, pa nema teorija da si ja vrati Vojvodina. Iako veruvajte mi vo Vojvodina i pravoslavnoto naselenie (tn. Ungarski "Srbi") rado bi se otarasilo od Republika Srbija.

Ako resile da bidat anticki makaronci, neka im e so sreka. Mene iskreno sram mi e i porado bi bil priznaeno malcinstvo vo ramkite na RM otkolku da imam nesto so ovie.

Poveke me zagrizuva odnosot kon Bugarskite kulturni spomenici, crkvi i freskopisi, ostanati istoriski zapisi koi aktivno se unistuvaat i menuvaat kako im odgovara vo momentot na nekolku sitni kriminalci i prevaranti.

Se nadevam Bugarija ke prevzeme nesto vo vrska so ova.
Сочувана

MacedonBG

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 762
    • Погледај го Профилот
    • Българският националистически форум
Одг: Македонизма е бил създаден от гърците
« Одговори #2 на: Јуни 10, 2009, 12:17:09 »

Abe vidi Bugarija 1913 zaradi razni faktori, medju drugite i ne promislenite potezi na Gen. Sava Savov ja izgubi Kutmichevica i dobar del od zapadna Mizija.

Eve ti ja Ungarija so GDP poveke od dvokraten od Srbija, pa nema teorija da si ja vrati Vojvodina. Iako veruvajte mi vo Vojvodina i pravoslavnoto naselenie (tn. Ungarski "Srbi") rado bi se otarasilo od Republika Srbija.

Ako resile da bidat anticki makaronci, neka im e so sreka. Mene iskreno sram mi e i porado bi bil priznaeno malcinstvo vo ramkite na RM otkolku da imam nesto so ovie.

Poveke me zagrizuva odnosot kon Bugarskite kulturni spomenici, crkvi i freskopisi, ostanati istoriski zapisi koi aktivno se unistuvaat i menuvaat kako im odgovara vo momentot na nekolku sitni kriminalci i prevaranti.

Se nadevam Bugarija ke prevzeme nesto vo vrska so ova.
Поздра за добрия коментар братко и Добре дошъл в форума.
Сочувана
Българският националистически форум http://www.forum.bg-nacionalisti.org/index.php
Facebook account - Kaloian Ivanov Macedonbg

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Македонизма е бил създаден от гърците
« Одговори #3 на: Јуни 19, 2009, 06:55:53 »

Още с падането на България под турско робство и загубата на независимостта на Българската патриаршия гърците започват усилена политика на гърцизиране на българите. Такива градове като Охрид, Битоля и Пловдив са били почти напълно гърцизирани до началото на преродбата. Гръцките попове изгарят стотици хиляди български книги написани през средновековието.

Откъс от предисловието на "История славяноболгарская" на Паисий Хилендарски (1), в който се изтъква необходимостта от познаването на родната история.

1762 г.

"Внимавайте, вие читатели и слушатели, роде български, които обичате и имате присърце своя род и своето българско отечество и желаете да разберете и знаете известното за своя български род и за вашите бащи, прадеди и царе, патриарси и светии, как изпървом са живели и прекарвали... Твърде много обикнах българския род и отчество и много употребих да събирам от различни книги и истории, докато събрах и обединих историята на българския род в тая книжица за ваша полза и похвала... Но някои не обичат да знаят за своя български род, а се обръщат към чужда култура и чужд език и не се грижат за своя български език, но се учат да четат и говорят по гръцки и се срамуват да се нарекат българи. О, неразумни и юроде! Защо се срамуваш да се наречеш българин и не четеш и не говориш на своя език? Или българите не са имали царство и държава? Толкова години са царували и са били славни и прочути по цялата земя и много пъти са взимали данък от силни римляни и от мъдри гърци. И царе, и крале са им давали своите царски дъщери за съпруги, за да имат мир и любов с българските царе... Но поради що, ти глупави човече, се срамуваш от своя род и се влачиш по чужд език? Но, рече, гърците са по-мъдри и по-културни, а българите са прости и глупави и нямат изтънчени думи. Затова, казва, по-добре да се присъединим към гърците. Но виж, неразумнии, от гърците има много народи по-мъдри и по-славни. Оставя ли някой грък своя език и учение и род, както ти, безумнии, оставяш и нямаш никаква придобивка от гръцката мъдрост и изтънченост? Ти, българино, не се мами, знай своя род и език и се учи на своя език!"

1. Паисий Хилендарски, роден в Банско през 1722 г., пръв идеолог на българското национално възраждане. През 1762 г. завършва "История славяноболгарская", която поставя началото на новобългарската литература.

История славяноболгарская, под ред. на П. Динеков, София, 1963, стр. 29-30; оригиналът е на български

« Последно менување: Јануари 17, 2010, 02:36:15 veritas »
Сочувана

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Македонизма е бил създаден от гърците
« Одговори #4 на: Јуни 21, 2009, 11:37:26 »

В дописка от Охрид до в. "Македония" се съобщава, че в Ресен и други епархии в черквите вместо името на гръцкия владика се споменава името на Българския синод.

09.12.1869 г.

На 9-ий текущаго в денят на света Анна съгласно сичките свещенници от казата Ресна с тридесет и две села престанали от да споменават името на гъркът владика Мелетия; и тъй вместо Мелетия споменали в църквите си и внесли за всегда каноническото име на Българскийт синод в Цариград... Ето гръцката Македония днес сама публично се изражава, че она е била българска, а не гръцка, както що я мислели некои си фанатици гърци. Ний сме желали винаги и сега желаеми да ся яви само истината чиста от същите македонци, за да се покаже, че негрешимата велика църква греши, като лъже пред сичкийт свят, че Македония и Тракия се заселявали от гърци и от коленото на Периклея и да се докаже, че мнимите (според тия) български представители не са работили от само себе си, нъ от целийт български народ, който ги познава за свои...

Вестник: "Македония", Цариград, бр. 13, 31.12.1869 г. (оригиналът е на български).
Сочувана

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Македонизма е бил създаден от гърците
« Одговори #5 на: Јуни 27, 2009, 08:53:01 »

Дневник, 27.06.2009


ПРОЕКТИ ЗА НЕПОДНОСЛИВА ЗБРКА

Споменикот на Александар и црквата на Вранишковски

Димитар Димитров (Авторот е универзитетски професор)

Ако го оставиме Јустинијан настрана, како некој што не е во врска со предметот, за античките татко и син е документирано дека биле функционализирани против борбата на нашите предци за наша држава. Култот на Александар Грците го вградиле во теорија за нашиот идентитет што не прави едно со нив, Грците. Како наследници на Александар, кој според таа теорија, се разбира, бил Грк, ние исто така сме Грци, но, со доаѓањето на Славјаните, сме се заборавиле и сме станале славофони. Таа теорија, во македонската борба и во Втората балканска војна, се спроведувала во комбинација со насилство. Нашите предци требало да прифатат или дека се Грци или да бидат „анулирани“ (Н. Диму, Несреќата да си Грк).

Се исходува од една основна претпоставка дека имено целото население во далечното минато било грчко. „Каков срам!“ - велеле грчки жандарми во Горно Куфалово. - „Ние ве ослободивме. Гласот на Александар Велики ве вика од гробот. Не го слушате ли? А продолжувате да бладате...“ (Карнегиевиот Извештај за Балканските војни 1912-1913.) Клучната ролја во имплементацијата на грчката александристска теорија ја играла грчката црква, која „во последните два века им служела на сите богови, само не на Единствениот“ (Н. Диму). Во книгата на Раптис Капетанот Пулакас работата е така поделена што свештеник, со опширна просветителска проповед, се труди заблудените чеда, паднати во анималност и варварство, да ги „прероди“ и да ги спаси за елинизмот и културата во идентитетот со Александар. Додека за луѓето (движењето на отпорот) што ја одбиваат таквата „преродба“ следувал теророт на андартите.

Во случајот на костурскиот владика Каравангелис двете функции се споени во една личност. Тој бил и проповедник и организатор на терористички акции. Мантијата му била потребна поради авторитетот на православната црква сред православното население. Така, проблематичниот ВМРО-вски војвода Коте Христов при првата нивна средба му бакнува рака, а владиката уште со првата реченица му ја внушува „преродбата“ на грчки начин: „Вие сте Грци од времето на Александар Велики, но наминаа Славјаните и ве пославјанија. Изгледот ви е грчки и земјата што ја газиме е грчка. За тоа сведочат и статуите скриени во неа. И тие се грчки. И монетите што ги наоѓаме се грчки.“ (Македонската борба).

ЗА "ПРЕРОДЕНИТЕ"

Како што гледаме, пред еден век, во грчката „Македонска борба“ и во Втората балканска војна, Александар и грчката црква не само што не си противречеле, туку биле единствена позиција - позиција на погрчување на територијата и на населението. На другата страна од фронтот стоела ВМРО, закотвена во преродбата врз Кирило-Методиевата-Климентова традиција. Еден од нејзините најголеми дејци вака ја коментира проповедта на „преродениот“ поп Герман: „Тој брат толку се погрчил... се помачи секако да ни докаже дека ние сме биле Грци!... Почна да ни ја раскажува историјата за великиот Александар... Човек што не се разбира од историја, а сака да ти проповеда со неа, тоа е многу смешно!. Ние... го зарезахме.“ (Дневник). Еден друг „прероден“, војводата Вангел Георѓиев, кој станал капетан Вангелис, „славофон по јазик, но грк по душа“ (Г.Каравангелис), загинал од куршум на чета на ВМРО. (Дневник).

Од друга страна, „преродениот“ Коте Христов, капетан Котас, грчки народен херој, овековечен споменички и во името на селото, го заклал ВМРО-вскиот војвода Лазар Поп-Трајков, чија отсечена глава му ја принесол како трофеј на „Црното евангелие“, како што уште жив го нарекле Каравангелис. Друг андартски капетан му ја отсекол главата на тешкоранетиот Чакаларов, која, набиена на кол, андартите ја разнесувале низ Леринско, извикувајќи: „Нема Чакаларов! Нема Македонија!“.

Таков е споменот на Александар во врска со државотворниот процес на Република Македонија, сублимиран во девизата „Се’ за Македонија“. Таков е уделот на грчката црква во нашето политичко и народно обособување. Се работи за тенденција на одродба наспроти тенденцијата на културно-политичка индивидуализација во рамките на европската реалност, (индивидуализација) што ја претставува штотуку споменатата Кирило-Методиева-Климентова преродбенска традиција. Таа амбиваленција на ширењето на источното христијанство сред Славјаните, има милениумска историја. Се протега од Византиската, преку Отоманската Империја, до „црните евангелисти“ и до црквата на Вранишковски, на таа задоцнета инсталација на грчкиот патријарх Христодулос со посредство на српскиот патријарх Павле. Толку колку што Охридската архиепископија била „грко-православна“, толку биле „анулирани“ црковните и училишните претставници на Климентовата-преродбенска традиција. Карнегиевиот извештај и Дневникот и писмата на Мисирков сведочат за масовна чистка на тие најчести видови на тогашната интелигенција и за создавање на тој начин „обезглавен народ“.

Иако појавно спротивставени, проектите на споменикот на Александар и на црквата на Вранишковски ги поврзува заедничкото гледање наназад. Ако покрстувањето на нашите предци било мотивирано со нивното цивилизациско обликување во рамките на христијанска Европа, со „преродбата“ во знакот на култот на Александар се излегува од Европа, бидејќи се редуцира тој последен милениум од нејзината историја, кој, се разбира, ја подготвил современа Европа и нас како нејзин дел и етнокултурна особеност.„Грко-православната Охридска архиепископија на Пеќската патријаршија“ тоа милениумско обособување во Светиклиментовата традиција, со преродбата, ВМРО и АСНОМ го премостува со грчко-српска коалиција на нивото на „црните евангелисти“, како „свештен“ изблик на земната манија за непосредна грчко-српска граница.

Останува она што било укинато/трансцендирано од виталното, кое го поставува/обликува историскиот процес. Да се буричка по тој остаток, од него да се реконструира етнологија на античките Македонци и таа етнологија да се идентификува како наша „крв и култура“ - тоа значи да се следи антиисториски пат од трансцендирачко кон трансцендирано, од преживеано кон надживеано. Ако крвта прелиминарно ја апсолвираме како несводлива на етнолошки белег, каква култура можеле да ни дадат тие што брзале да ја земат грчката култура?

Тоа е стратегија на деструкција-автодеструкција, во традицијата на тактиката на Каравангелис „со нив против нив“, со која „славофоните“ ги регрутирал во андартските чети, како што е прикажано погоре, служејќи се со култот на Александар како орудие. Устоличувањето на Александар во грандиозен кич-споменик на централниот плоштад на главниот град на државата (след оние во Прилеп и во Штип), претставува триумф на грчката византиска вештина, со која на тој чин му се дава вид на провокација на Грција, а всушност се провоцира автодеструкција на државата и суигеноцид на нејзиното мнозинско население.
Сочувана

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Македонизма е бил създаден от гърците
« Одговори #6 на: Јуни 27, 2009, 08:56:24 »

Ето го и линка на горната статия.

http://www.dnevnik.com.mk/?itemID=67EB7E6125699F4FBE4FF0829869299C&arc=1
« Последно менување: Октомври 21, 2009, 09:11:50 veritas »
Сочувана

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Македонизма е бил създаден от гърците
« Одговори #7 на: Јуни 30, 2009, 07:18:00 »

След това македонизма се използва и от сърбите, като етап от сърбизирането на македонските българи.


Време, број 1707, 29.06.2009

СЛАВЧО КОВИЛОСКИ:
Каков народ живее во Македонија


Во редот на големосрпските шовинисти е вклучен и Стојан Новаковиќ, како и потоа Јован Цвииќ. Првиот, божем, е создавачот на македонизмот, откако српската пропаганда видела дека не може да и парира на бугарската, односно да го смени менталитетот на бугарското население во Македонија, па за да го неутрализира влијанието на Бугарија почнала со проповедање на некаков македонизам, а вториот поради некаквата негова неутралност во однос на македонското население.

http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=1&EditionID=1743&ArticleID=116703

Из доклада на СТ. Новакович (1) до министъра на просветата в Белград за македонизма като план в посърбяването на македонските българи.

1887 г.

"Тъй като българската идея, както е известно на всички, е пуснала дълбоки корени в Македония, аз смятам, че е почти невъзможно да се разколебае тя напълно, като противопоставим само сръбската идея. Тая идея, опасявам се, не би била в състояние като чисто и голо противопоставяне да подтисне българската идея и затова сръбската идея би имала полза от някакъв съюзник, който би бил рязко против българизма и който би имал в себе си елементи, които биха могли да привлекат към себе си народа и народните чувства, като ги отцепят от българизма. Този съюзник аз виждам в македонизма..."

1. Ст. Новакович (1842-1915), виден сръбски учен, който в последствие станал първият идеолог на "македонизма". Първоначално стои на правилни научни позиции и осмива шовинистичните претенции на Милош Милоевич по отношение на българския народ.


(Џамбазовски. Ст. Новаковиђ и македонизам. Историjски часопис књ. XIV, 1964, с. 141; виж същия, Културно-обществените врски на македонците со Србиjа во текот на XIX в., Скопjе, 1960, с. 178.

Сочувана

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Македонизма е бил създаден от гърците
« Одговори #8 на: Јуни 30, 2009, 07:24:04 »

Ето го новият линк на статията в "Дневник":

ПРОЕКТИ ЗА НЕПОДНОСЛИВА ЗБРКА

Споменикот на Александар и црквата на Вранишковски

http://www.dnevnik.com.mk/?itemID=67EB7E6125699F4FBE4FF0829869299C&arc=1
Сочувана

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Македонизма е бил създаден от гърците
« Одговори #9 на: Јули 01, 2009, 11:40:28 »

Дневник, среда, 01 јули 2009

Тикви со антички корени

Жарко Трајаноски

Ќе дознаат дека на македонската почва ги остваруваат асимилаторските проповеди на крвникот Каравангелис, кој се спомнува во истата песна: „Вие сте Грци уште од времето на Александар Велики, но поминаа Словените и ве словенизираа.“
Сочувана

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Македонизма е бил създаден от гърците
« Одговори #10 на: Јули 02, 2009, 02:02:47 »

Разбира се, предшественик на Новакович е Милош Милоевич, който прави първата стъпка за отделяне по етнически признак на българите от Македония.

Време, број 1710, 02.07.2009

СЛАВЧО КОВИЛОСКИ:
Картата на Милоевиќ ги раздвижи интелектуалците

Милош Милоевиќ со неговата географска карта и не сакајќи Македонците ги става рамо до рамо со останатите јужнословенски народи. Именувајќи ги посебно, иако како Србо-Македонци, тој покажува дека целта била србизирање на македонското население, исто како што сакал да ги посрби Бугарите, Хрватите, Словенците и т. н. И покрај извесниот број на неточности во кои Македонците се прикажани како дел од српското племе (и други неточности, најчесто географски) , сепак значајно е што Милоевиќ на тој начин оддава признание за постоењето на одделен македонски народ, различен од останатите. Тој тоа го покажува со одделувањето географски и етнографски на македонскиот народ од останатите балкански народи.

http://www.vreme.com.mk/DesktopDefault.aspx?tabindex=0&tabid=1&EditionID=1746&ArticleID=116964

Сочувана

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
« Последно менување: Јули 03, 2009, 06:13:25 veritas »
Сочувана

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Сочувана

veritas

  • Hero Member
  • *****
  • Отсутен Отсутен
  • Пораки: 2732
    • Погледај го Профилот
Одг: Македонизма е бил създаден от гърците
« Одговори #13 на: Јули 05, 2009, 11:05:13 »

Делото на отродяване на българите от Македония продължава Мисирков.


 Сръбски период [редактиране]

Завършва гръцко основно училище, след което заминава да продължи учението си в Кралство Сърбия. В Сърбия е насилен да се декларира като сърбин, с което се обяснява неговата неизменна сърбофобия. Следствие от този натиск избягва в София. В началото на 1891 година се връща в Белград, където постъпва в организираното от сръбската шовинистична пропаганда Богословско училище, поставящо си за цел да подготви свещеници и учители за Македония. Поради бунт в училището и последвалото му разформироване, Мисирков заминава за Шабац, където се записва в местната гимназия. През 1892 се прехвърля от Шабац пак в Белград в тригодишната Учителска школа. През 1893 година със свои другари основава под въздействие на македонистичното учение на Стоян Новакович Ученическо дружество "Вардар" с цел подържане на македонистки дух сред добре приетите в Сърбия ученици от Македония. През 1895 Мисирков завършва Учителската школа и е назначен за учител в Прищина.

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%80%D1%8A%D1%81%D1%82%D1%8C%D0%BE_%D0%9C%D0%B8%D1%81%D0%B8%D1%80%D0%BA%D0%BE%D0%B2

http://www.google.bg/search?hl=bg&q=%D0%9C%D0%B8%D1%81%D0%B8%D1%80%D0%BA%D0%BE%D0%B2+%D0%9A%D1%80%D1%8A%D1%81%D1%82%D1%8C%D0%BE&btnG=Google+%D1%82%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5&meta=&aq=f&oq=
Сочувана